ILT wegvervoer: ‘We zagen dat Nederland een beetje achterliep’

Interview

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) verscherpt de handhaving van rij- en rusttijden en tachograaffraude in het wegvervoer. Zo kan de inspectie zware overtredingen nu ook bestraffen als deze langer dan een dag geleden hebben plaatsgevonden. Verder kunnen gemanipuleerde bestuurderskaarten bij betrapping op heterdaad worden ingenomen en lopen chauffeurs ook bij bedrijfscontroles kans op een boete. Inmiddels heeft de ILT de eerste boeterapporten onder het nieuwe regime opgemaakt, vertelt Mark van der Ham, teamleider goederenvervoer weg bij de ILT.

ILT- Mark van der Ham

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

ILT wegvervoer: ‘We zagen dat Nederland een beetje achterliep’ | NT

ILT wegvervoer: ‘We zagen dat Nederland een beetje achterliep’

Interview

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) verscherpt de handhaving van rij- en rusttijden en tachograaffraude in het wegvervoer. Zo kan de inspectie zware overtredingen nu ook bestraffen als deze langer dan een dag geleden hebben plaatsgevonden. Verder kunnen gemanipuleerde bestuurderskaarten bij betrapping op heterdaad worden ingenomen en lopen chauffeurs ook bij bedrijfscontroles kans op een boete. Inmiddels heeft de ILT de eerste boeterapporten onder het nieuwe regime opgemaakt, vertelt Mark van der Ham, teamleider goederenvervoer weg bij de ILT.

ILT- Mark van der Ham

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen