De LF Electric, die vanaf mei wordt gebouwd door Leyland Trucks in het VK, komt in eerste instantie op de markt als een 19 tons bakwagen met een laadvermogen van 11.700 kilo, de opbouw meegerekend. De truck kan zowel worden opgeladen via het reguliere elektriciteitsnet als via een snellader. Een volledige oplaadcyclus duurt dan respectievelijk 12 uur en 2 uur.

Batterijen

De elektrische LF heeft een lithium-ijzer-fosfaat-batterij (LFP) aan boord met een bruto vermogen van 282 kWh (254 kWh effectief). De LFP-batterijen van DAF bevatten geen kobalt of magnesium en zijn daarmee volgens het bedrijf zelf duurzamer dan andere batterijen. Bovendien zijn ze stapelbaar, wat resulteert in een hoge energiedichtheid per liter.

DAF was de eerste Europese truckfabrikant die een volledig elektrische trekker op de markt bracht: de CF Electric (met een GCW tot 37 ton) voor voornamelijk supermarktdistributie en regionaal transport. Recent kwam daar de CF Electric bakwagen bij.