‘We bedienen klanten van Noorwegen tot en met Griekenland’

Easytrip

Gianvittorio Zandonà van Easytrip is sinds september directeur sales en customer care Europa. Easytrip biedt verschillende diensten aan voor wegvervoerders. ‘We zijn onder andere bekend van de tolkastjes in de trucks waarmee de administratieve afhandeling van tol door heel Europa is geregeld.’

Hoe hebben jullie het afgelopen jaar beleefd? Zijn jullie de coronacrisis goed doorgekomen?

De crisis is heel zwaar geweest voor een groot deel van onze klanten. We hebben financiële steun geboden waar nodig. De lockdowns zijn moeilijke tijden geweest voor iedereen. Maar in de zomer was er een tijdelijke opleving, waardoor onze cijfers van 2020 op dit moment redelijk vergelijkbaar zijn met de cijfers van 2019.

Zijn er nog enkele hoogtepunten te noemen van het afgelopen jaar?

We hebben onze dienstverlening verder uitgebreid, zodat transporteurs die rijden in de landen op de Balkan, zoals Servië en Kroatië, ook gebruik kunnen maken van onze toldiensten. Nu kunnen we klanten van Noorwegen tot en met Griekenland, dat sinds kort ook met het nieuwe tolkastje werkt, bedienen.

Hoe werkt zo’n uitbreiding naar bijvoorbeeld Griekenland?

De Griekse overheid heeft besloten de verschillende toldomeinen samen te laten werken. Hierdoor kun je nu met een toltag van een van de domeinen in heel Griekenland tol betalen. Veel van onze klanten hadden die tag al en nog losse betaalkaarten. Dat is nu gereduceerd naar één tag, en onze klanten kunnen dat al sinds september op deze manier gebruiken.

Wat kan de transportsector het komende jaar verwachten van Easytrip?

We zijn met zo’n twintig initiatieven bezig om onze tools en telematica-oplossingen in de markt te versterken. Er zit heel veel aan te komen.

Van welk initiatief verwacht je het meest?

Een van onze telematica-oplossingen maakt het mogelijk om nog meer landen bij elkaar aan te bieden. Daar zullen we heel veel plezier van hebben. Hierdoor wordt de administratie voor een groter gebied vereenvoudigd. Er komen steeds meer datadiensten aan, artificial intelligence bijvoorbeeld. Big data is hot op dit moment.

Wat is je boodschap voor de transportsector voor het nieuwe jaar?

De nadruk ligt heel vaak op prijzen, maar ik denk dat dienstverlening ook heel belangrijk is. Dus mijn advies zou zijn: zoek een partner op die jou alle oplossingen kan bieden en die samen met jou de juiste resultaten kan realiseren.

Met wie uit de transportsector zou je graag een oliebol willen eten?

Elon Musk (directeur en oprichter van Tesla, red.). Hij heeft een goede visie op elektrische auto’s en vrachtwagens. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn verhaal.

Dit artikel verscheen in de NT Oliebollenspecial 2020. Hierin staan jaarlijks tientallen eindejaarsinterviews met toeleveranciers uit de transportsector.
‘We bedienen klanten van Noorwegen tot en met Griekenland’ | NT

‘We bedienen klanten van Noorwegen tot en met Griekenland’

Easytrip

Gianvittorio Zandonà van Easytrip is sinds september directeur sales en customer care Europa. Easytrip biedt verschillende diensten aan voor wegvervoerders. ‘We zijn onder andere bekend van de tolkastjes in de trucks waarmee de administratieve afhandeling van tol door heel Europa is geregeld.’

Hoe hebben jullie het afgelopen jaar beleefd? Zijn jullie de coronacrisis goed doorgekomen?

De crisis is heel zwaar geweest voor een groot deel van onze klanten. We hebben financiële steun geboden waar nodig. De lockdowns zijn moeilijke tijden geweest voor iedereen. Maar in de zomer was er een tijdelijke opleving, waardoor onze cijfers van 2020 op dit moment redelijk vergelijkbaar zijn met de cijfers van 2019.

Zijn er nog enkele hoogtepunten te noemen van het afgelopen jaar?

We hebben onze dienstverlening verder uitgebreid, zodat transporteurs die rijden in de landen op de Balkan, zoals Servië en Kroatië, ook gebruik kunnen maken van onze toldiensten. Nu kunnen we klanten van Noorwegen tot en met Griekenland, dat sinds kort ook met het nieuwe tolkastje werkt, bedienen.

Hoe werkt zo’n uitbreiding naar bijvoorbeeld Griekenland?

De Griekse overheid heeft besloten de verschillende toldomeinen samen te laten werken. Hierdoor kun je nu met een toltag van een van de domeinen in heel Griekenland tol betalen. Veel van onze klanten hadden die tag al en nog losse betaalkaarten. Dat is nu gereduceerd naar één tag, en onze klanten kunnen dat al sinds september op deze manier gebruiken.

Wat kan de transportsector het komende jaar verwachten van Easytrip?

We zijn met zo’n twintig initiatieven bezig om onze tools en telematica-oplossingen in de markt te versterken. Er zit heel veel aan te komen.

Van welk initiatief verwacht je het meest?

Een van onze telematica-oplossingen maakt het mogelijk om nog meer landen bij elkaar aan te bieden. Daar zullen we heel veel plezier van hebben. Hierdoor wordt de administratie voor een groter gebied vereenvoudigd. Er komen steeds meer datadiensten aan, artificial intelligence bijvoorbeeld. Big data is hot op dit moment.

Wat is je boodschap voor de transportsector voor het nieuwe jaar?

De nadruk ligt heel vaak op prijzen, maar ik denk dat dienstverlening ook heel belangrijk is. Dus mijn advies zou zijn: zoek een partner op die jou alle oplossingen kan bieden en die samen met jou de juiste resultaten kan realiseren.

Met wie uit de transportsector zou je graag een oliebol willen eten?

Elon Musk (directeur en oprichter van Tesla, red.). Hij heeft een goede visie op elektrische auto’s en vrachtwagens. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn verhaal.

Dit artikel verscheen in de NT Oliebollenspecial 2020. Hierin staan jaarlijks tientallen eindejaarsinterviews met toeleveranciers uit de transportsector.