‘Door het rijgedrag visueel te maken, kunnen we de chauffeur coachen’

Hello Mobility

Tom Rodenburg is mede-oprichter van Hello Mobility en coach voor de transportbedrijven.

Hoe kijk je terug op het afgelopen jaar?

Het was een heel bijzonder jaar. Ik denk dat niemand rekening heeft gehouden met een crisis die zo’n enorme impact heeft. Maar gelukkig zijn we gezond gebleven en hebben we de ondernemers kunnen helpen om toch hun doelstellingen te behalen.

Ben je de crisis een beetje goed doorgekomen? Zijn er nog hoogtepunten te benoemen?

We zijn de crisis goed doorgekomen. Ondanks de crisis is er toch een aantal nieuwe ondernemers met ons in zee gegaan.

Wat kan de transportsector komend jaar van Hello Mobility verwachten?

Vorig jaar april zijn we gestart als onderneming en sindsdien zijn we groeiende. Inmiddels zitten we in de volwassenheidsfase en kunnen we sterk de markt opkomen en meer bedrijven gaan helpen.

Kun je kort wat vertellen over het product van Hello Mobility?

Hello Mobility is een combinatie van data-gedreven coaching. We maken gebruik van bestaande databronnen binnen een wagenpark. Die data interpreteren en analyseren we en samen met de ondernemer kijken we welke maatregelen er genomen kunnen worden om doelstellingen te behalen. Doelstellingen gericht op de veiligheid van chauffeurs bijvoorbeeld. We willen ervoor zorgen dat chauffeurs veilig op weg zijn en blijven. We kijken vooral naar de omstandigheden waarin een chauffeur het werk aangeboden krijgt en uitvoert.

Hoe werkt dat dan precies?

We maken gebruik van bestaande telematicasystemen, waardoor het rijgedrag feilloos wordt gemeten. Niet iedereen is zich bewust van zijn of haar rijgedrag. Door het rijgedrag visueel te maken, kan de ondernemer de chauffeurs daarin coachen.

Waarop ligt de focus van deze dienst volgend jaar?

We willen de chauffeur nog meer ontzorgen door hem via een app adequate informatie te geven. Hierdoor hebben ze zelf goed inzicht in hun prestaties. Die app moet zo duidelijk zijn, dat je precies kunt zien wat je kunt verbeteren om te zorgen dat je een nog betere chauffeur wordt.

Wat is jouw boodschap aan de transportsector voor het nieuwe jaar?

We zien dat bedrijven over veel informatie beschikken. Het is belangrijk om de informatie goed te gebruiken, juist in de bedrijfsvoering. Hiermee willen we de ondernemers graag helpen.

Met wie uit de transportsector zou je graag een oliebol willen eten?

Met Marie-José Baartmans van Breytner. Breytner is een innoverend bedrijf dat op een heel andere manier de sector heeft benaderd dan op de traditionele manier. Ik ben nieuwsgierig naar hoe ze dat gedaan hebben.

Dit artikel verscheen in de NT Oliebollenspecial 2020. Hierin staan jaarlijks tientallen eindejaarsinterviews met toeleveranciers uit de transportsector.
‘Door het rijgedrag visueel te maken, kunnen we de chauffeur coachen’ | NT

‘Door het rijgedrag visueel te maken, kunnen we de chauffeur coachen’

Hello Mobility

Tom Rodenburg is mede-oprichter van Hello Mobility en coach voor de transportbedrijven.

Hoe kijk je terug op het afgelopen jaar?

Het was een heel bijzonder jaar. Ik denk dat niemand rekening heeft gehouden met een crisis die zo’n enorme impact heeft. Maar gelukkig zijn we gezond gebleven en hebben we de ondernemers kunnen helpen om toch hun doelstellingen te behalen.

Ben je de crisis een beetje goed doorgekomen? Zijn er nog hoogtepunten te benoemen?

We zijn de crisis goed doorgekomen. Ondanks de crisis is er toch een aantal nieuwe ondernemers met ons in zee gegaan.

Wat kan de transportsector komend jaar van Hello Mobility verwachten?

Vorig jaar april zijn we gestart als onderneming en sindsdien zijn we groeiende. Inmiddels zitten we in de volwassenheidsfase en kunnen we sterk de markt opkomen en meer bedrijven gaan helpen.

Kun je kort wat vertellen over het product van Hello Mobility?

Hello Mobility is een combinatie van data-gedreven coaching. We maken gebruik van bestaande databronnen binnen een wagenpark. Die data interpreteren en analyseren we en samen met de ondernemer kijken we welke maatregelen er genomen kunnen worden om doelstellingen te behalen. Doelstellingen gericht op de veiligheid van chauffeurs bijvoorbeeld. We willen ervoor zorgen dat chauffeurs veilig op weg zijn en blijven. We kijken vooral naar de omstandigheden waarin een chauffeur het werk aangeboden krijgt en uitvoert.

Hoe werkt dat dan precies?

We maken gebruik van bestaande telematicasystemen, waardoor het rijgedrag feilloos wordt gemeten. Niet iedereen is zich bewust van zijn of haar rijgedrag. Door het rijgedrag visueel te maken, kan de ondernemer de chauffeurs daarin coachen.

Waarop ligt de focus van deze dienst volgend jaar?

We willen de chauffeur nog meer ontzorgen door hem via een app adequate informatie te geven. Hierdoor hebben ze zelf goed inzicht in hun prestaties. Die app moet zo duidelijk zijn, dat je precies kunt zien wat je kunt verbeteren om te zorgen dat je een nog betere chauffeur wordt.

Wat is jouw boodschap aan de transportsector voor het nieuwe jaar?

We zien dat bedrijven over veel informatie beschikken. Het is belangrijk om de informatie goed te gebruiken, juist in de bedrijfsvoering. Hiermee willen we de ondernemers graag helpen.

Met wie uit de transportsector zou je graag een oliebol willen eten?

Met Marie-José Baartmans van Breytner. Breytner is een innoverend bedrijf dat op een heel andere manier de sector heeft benaderd dan op de traditionele manier. Ik ben nieuwsgierig naar hoe ze dat gedaan hebben.

Dit artikel verscheen in de NT Oliebollenspecial 2020. Hierin staan jaarlijks tientallen eindejaarsinterviews met toeleveranciers uit de transportsector.