FNV-enquete: 30% logistiek personeel heeft lager inkomen door corona

ontslagen

Ruim 30% van de werknemers in transport en logistiek zag het inkomen dalen door de uitbraak van het coronavirus. Daar stond tegenover dat 6% juist meer verdiende. Dat komt naar voren uit een enquête die vakbond FNV hield onder bijna zeshonderd deelnemers.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hebben de chauffeurs nog overuren nodig?
Dat chauffeurs geen of weinig overuren meer mogen maken, betekent nu wel dat de uurtarieven van de vervoerders
exorbitant omhoog schieten.
De CAO moet worden aangepast met een veel te hoge loonsverhoging, omdat chauffeurs niet meer rond kunnen komen.
Vervoerders verhogen nu ieder jaar hun tarieven met flinke percentages.
Het wordt tijd dat hier een stop op komt.
Nog even en de chauffeurstarieven gaan op advocatentarieven lijken.
Met alle respect, maar chauffeurs blijven in de groep mensen die lager opgeleid zijn, dus waarom zo’n hoog uurtarief?

Peter Vermeer
Supervisor Import
Kloosterboer International Forwarding.

Geplaatst door: Tom van Gurp op
FNV-enquete: 30% logistiek personeel heeft lager inkomen door corona | NT

FNV-enquete: 30% logistiek personeel heeft lager inkomen door corona

ontslagen

Ruim 30% van de werknemers in transport en logistiek zag het inkomen dalen door de uitbraak van het coronavirus. Daar stond tegenover dat 6% juist meer verdiende. Dat komt naar voren uit een enquête die vakbond FNV hield onder bijna zeshonderd deelnemers.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hebben de chauffeurs nog overuren nodig?
Dat chauffeurs geen of weinig overuren meer mogen maken, betekent nu wel dat de uurtarieven van de vervoerders
exorbitant omhoog schieten.
De CAO moet worden aangepast met een veel te hoge loonsverhoging, omdat chauffeurs niet meer rond kunnen komen.
Vervoerders verhogen nu ieder jaar hun tarieven met flinke percentages.
Het wordt tijd dat hier een stop op komt.
Nog even en de chauffeurstarieven gaan op advocatentarieven lijken.
Met alle respect, maar chauffeurs blijven in de groep mensen die lager opgeleid zijn, dus waarom zo’n hoog uurtarief?

Peter Vermeer
Supervisor Import
Kloosterboer International Forwarding.

Geplaatst door: Tom van Gurp op