Doordat de vervoerder uit de Drentse plaats Nieuw-Amsterdam op de fles is gegaan, staan zo’n tachtig mensen op straat. Een doorstart is volgens curator Sybrand Rissik onwaarschijnlijk. Er hebben zich maandag, vijf dagen na het faillissement, nog geen partijen gemeld.

Na het eerdere faillissement van eind 2018 heeft Kuma Logistics een doorstart gemaakt. Daarbij is het bedrijf in twee onderdelen gesplitst: Kuma Transport en Kuma Expeditie. Met veertig van de in totaal tachtig personeelsleden is toen in afgeslankte vorm een doorstart gemaakt.

Dunne marges

Korte tijd later leek de weg omhoog weer gevonden. Het aantal opdrachten nam toe. Daardoor groeide het bedrijf weer opnieuw naar een personeelsbestand van ongeveer tachtig werknemers.

Kuma kampte echter met een probleem waar veel vervoerders mee worstelen: wel omzet maar geen winst. Met marges van slechts een paar procent kon een enkele tegenvaller niet of nauwelijks worden opgevangen.

De schuld van het bedrijf is volgens Rissik 2,3 miljoen euro. Het gaat dan om de schuld van beide bedrijfsonderdelen bij elkaar opgeteld.