Dat hebben oprichters Roderick Rodenburg en Machiel Resink gemeld in een e-mail naar hun relaties. Ze hebben drie jaar gewerkt aan het samenwerkingsmodel voor de transportsector.

Business model

‘We geloven in een schaalbaar en betaalbaar samenwerkingsmodel. Ondanks een forse kapitaalinjectie is het ons niet gelukt om het platform voldoende snel op te schalen. Dit leidt ertoe dat we op korte termijn geen gezond business model voor ons platform kunnen ontwikkelen’, licht Rodenburg toe.

Het team van Synple heeft geprobeerd de operationele en juridische kant, de administratieve afhandeling en de integratie van de systemen op te zetten om lading en onbenutte transportcapaciteit bij het wegvervoer aan elkaar te koppelen. Dat heeft niet geleid tot succes.

Investering

Vorig jaar had Synple nog een investering van 1,1 miljoen euro ontvangen van onder meer Mainport Innovation Fund (Schiphol, KLM, Haven van Amsterdam, NS en TU Delft) en Newion Investments (venture capital fonds voor schaalbare b2b-software). Ook heeft de Topsector Logistiek twee projecten gefinancierd.

Rodenburg: ‘We zijn nu aan het onderzoeken hoe de technologie in de toekomst nog gebruikt kan worden en staan open voor nieuwe samenwerkingen.’

Lees ook: Synple: ‘Transporteurs zijn de sleutel tot efficiënt transport’