Of er een doorstart komt, is nog niet duidelijk. Woensdagmiddag vindt een bijeenkomst plaats voor medewerkers, waarin meer uitleg wordt gegeven over het faillissement en de toekomst van het bedrijf. Voorlopig blijft Mooy gewoon open.

Curator Martijn Vermeeren meldt aan Nieuwsblad Transport dat momenteel met diverse geïnteresseerde partijen wordt onderhandeld. Of dit leidt tot een doorstart is nog niet bekend. Ook is onduidelijk of de mogelijke nieuwe eigenaren alleen de gezonde delen willen overnemen, of geïnteresseerd zijn in het gehele bedrijf.

Verlies

Mooy boekte in 2016 een verlies na belastingen van 564.309 euro, blijkt uit cijfers die zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. De totale bedrijfsopbrengsten in hetzelfde jaar kwamen uit op 73,87 miljoen euro. Het personeelsbestand bestond toen nog uit 313 medewerkers. Cijfers over 2017 zijn nog niet beschikbaar. Wel is duidelijk dat het bedrijf vanaf 2011 jaarlijks verlies maakte, totdat H.Z. Logistics in november 2016 een meerderheidsbelang verwierf.

Toen is meteen een reorganisatie opgestart, meldt vakblad AGF. Daarbij is de eigen vloot verkleind en is gesneden in het personeelsbestand. Ook zijn nieuwe onderhoudscontracten afgesloten. Gekoppeld aan nieuwe kapitaalinjecties moest dit leiden tot een verbeterde winstgevendheid.

Dat lukte slechts in beperkte mate. Zo steeg het rendement in april en mei van dit jaar, maar de twee maanden daarna moesten opnieuw forse verliezen worden geïncasseerd. Tevens raakte het bedrijf de afgelopen tijd enkele grote klanten kwijt. De aandeelhouders zagen geen andere uitweg dan het aanvragen van het faillissement.

Groupage

Logistiek dienstverlener Mooy heeft de hoofdvestiging in Waddinxveen en is gespecialiseerd in transport van voornamelijk fruit, groenten, bloemen en planten, maar ook van andere geconditioneerde producten. Daarbij gaat het niet alleen om vervoer, maar ook om onder meer op- en overslag.

Volgens de website van Mooy Logistics heeft het bedrijf een vloot van tachtig moderne combinaties. Het verzorgt hoofdzakelijk groupagevervoer tussen Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.