Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Bij 40% van de faillissementen in de transportsector is sprake van fraude.
Dat blijkt volgens de vakbeweging uit een analyse van de faillissementen die zich in deze sector vorig jaar hebben voorgedaan.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Dit is toch geen nieuws!!! Dit is onder de chauffeurs al meer dan 20 jaar bekend. Deze weten heel goed welke bedrijven deze wekwijze al tientalle jaren hanteren. Hier zou de NIWO iets aan moeten doen. Als je wilt beginnen in het transport dien je, vakbekwaam, kredietwaardig en betrouwbaar te zijn. Deze transporteurs zijn alleen kredietwaardig door de fraude die ze hebben gepleegd. Vakbekwaam en betrouwbaar zijn ze niet dus geen vergunning meer geven.
Wanneer de curator fraude constateert kan er wel degelijk actie worden ondernomen. De fraudeur is dan immers hoofdelijk aansprakelijk. Kennelijk is "verdacht" niet gelijk aan "fraude".
Verder dacht ik dat er zoiets als een vergunning nodig is om een transportbedrijf te starten. Ook als er middelen uit een faillissement worden overgenomen. En moet er dan geen verklaring omtrent het gedrag worden overlegd?. Een curator kan er niets aan doen wanneer aan een "fraudeur"