TLN: wegvervoer in de knel tussen dure diesel en krimpende volumes

Blijkens een enquête door Transport en Logistiek Nederland (TLN) onder zesduizend leden hanteert 70% van hen nu de dieselprijsclausule. In 2008 was dat nog iets meer dan de helft.

Maar opdrachtgevers komen de voorwaarden van die dieselprijsclausule niet altijd volledig na, luidt een andere bevinding in het onderzoek..

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ja heren chauffeurs ik snap uw bezwaren volledig
langzamer rijden en later thuis is niet leuk denk ik
gelukkig hoeven jullie dan ook niet zelf de brandstof te betalen
misschien een goed advies en het levert heel veel vrije tijd op
gewoon vervoeren per binnenschip!

Geplaatst door: peter van scxhijndel op

Diesel mag van mij nog veel duurder worden, des te beter voor de chauffeur, daar dan de loonkosten niet meer het belangrijkste wapen is voor de heren werkgevers om als sluitpost te worden gebruikt.

Geplaatst door: Leen Drooger op

Nab De spanjaarden kennen wij niet bijhouden maar die mannen van Betz en Norbert Destrelange zijn de eerste die met 80 km per uur voor je neus rijden waar 90 km mag bijvoorbeeld in Belgie.En dan die met die brulpijpen van scanias die in de havengebieden kabaal maken en op de weg met 78 voor je rijden want dan moet op gebruik bezuinigt worden

Geplaatst door: gio op

Als de dieselprijs veel vervoerders de nek kost, snap ik nog steeds niet waarom veel chauffeurs constant met het gas op de plank zitten te rijden, dan denk ik, bij hun kost de diesel zeker niets.Zelfs bij grote bedrijven als Betz en D Entressangle en veel Spaanse vervoerders lopen de auto s allemaal 90/91 km per uur, maar dat heeft natuurlijk ook weer te maken met de bekrompen rijtijden, want men wil in die 9 of 10 uur zoveel mogelijk km. maken en dat is ook weer begrijpelijk.

Geplaatst door: nab op
TLN: wegvervoer in de knel tussen dure diesel en krimpende volumes | NT

TLN: wegvervoer in de knel tussen dure diesel en krimpende volumes

Blijkens een enquête door Transport en Logistiek Nederland (TLN) onder zesduizend leden hanteert 70% van hen nu de dieselprijsclausule. In 2008 was dat nog iets meer dan de helft.

Maar opdrachtgevers komen de voorwaarden van die dieselprijsclausule niet altijd volledig na, luidt een andere bevinding in het onderzoek..

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Ja heren chauffeurs ik snap uw bezwaren volledig
langzamer rijden en later thuis is niet leuk denk ik
gelukkig hoeven jullie dan ook niet zelf de brandstof te betalen
misschien een goed advies en het levert heel veel vrije tijd op
gewoon vervoeren per binnenschip!

Geplaatst door: peter van scxhijndel op

Diesel mag van mij nog veel duurder worden, des te beter voor de chauffeur, daar dan de loonkosten niet meer het belangrijkste wapen is voor de heren werkgevers om als sluitpost te worden gebruikt.

Geplaatst door: Leen Drooger op

Nab De spanjaarden kennen wij niet bijhouden maar die mannen van Betz en Norbert Destrelange zijn de eerste die met 80 km per uur voor je neus rijden waar 90 km mag bijvoorbeeld in Belgie.En dan die met die brulpijpen van scanias die in de havengebieden kabaal maken en op de weg met 78 voor je rijden want dan moet op gebruik bezuinigt worden

Geplaatst door: gio op

Als de dieselprijs veel vervoerders de nek kost, snap ik nog steeds niet waarom veel chauffeurs constant met het gas op de plank zitten te rijden, dan denk ik, bij hun kost de diesel zeker niets.Zelfs bij grote bedrijven als Betz en D Entressangle en veel Spaanse vervoerders lopen de auto s allemaal 90/91 km per uur, maar dat heeft natuurlijk ook weer te maken met de bekrompen rijtijden, want men wil in die 9 of 10 uur zoveel mogelijk km. maken en dat is ook weer begrijpelijk.

Geplaatst door: nab op