Nieuwe tunnel bij Rotterdam veel duurder

De kosten van de tweede tunnel ten westen van Rotterdam, de Blankenburgtunnel of de Oranjetunnel, vallen aanzienlijk hoger uit dan oorspronkelijk gedacht.

De totale investering in de Oranjetunnel, inclusief inpassing en ontsluiting, wordt nu begroot op ongeveer 2,5 miljard, een miljard meer dan aanvankelijk voorzien. De oostelijker geprojecteerde Blankenburgtunnel komt naar schatting uit op anderhalf in plaats van één miljard euro.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

1.´het is ook belangrijk met het oog op mogelijke tolheffing.´Kennelijk is de verwachting dat er heel veel verkeer naar Voorne en Putten gaat (nooit iemand over gehoord.) Beetje simpele benadering. Zonder echte cijfers of onderbouwing.
2. Veiling Vrachtverkeer Noord Zuid is meer gebaat bij Oranjetunnel en aansluiting richting Amsterdam
3. Natuurgebied tussen Maassluis en Vlaardingen is voor bewoners van groot belang (zie natuurmonumenten)
4. Verkeerstechnische problemen Kethelplein zij

Geplaatst door: j.tsang op

ja, na 30jaar uitstel zal het beduidend duurder zijn…

Geplaatst door: rterveer op
Nieuwe tunnel bij Rotterdam veel duurder | NT

Nieuwe tunnel bij Rotterdam veel duurder

De kosten van de tweede tunnel ten westen van Rotterdam, de Blankenburgtunnel of de Oranjetunnel, vallen aanzienlijk hoger uit dan oorspronkelijk gedacht.

De totale investering in de Oranjetunnel, inclusief inpassing en ontsluiting, wordt nu begroot op ongeveer 2,5 miljard, een miljard meer dan aanvankelijk voorzien. De oostelijker geprojecteerde Blankenburgtunnel komt naar schatting uit op anderhalf in plaats van één miljard euro.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

1.´het is ook belangrijk met het oog op mogelijke tolheffing.´Kennelijk is de verwachting dat er heel veel verkeer naar Voorne en Putten gaat (nooit iemand over gehoord.) Beetje simpele benadering. Zonder echte cijfers of onderbouwing.
2. Veiling Vrachtverkeer Noord Zuid is meer gebaat bij Oranjetunnel en aansluiting richting Amsterdam
3. Natuurgebied tussen Maassluis en Vlaardingen is voor bewoners van groot belang (zie natuurmonumenten)
4. Verkeerstechnische problemen Kethelplein zij

Geplaatst door: j.tsang op

ja, na 30jaar uitstel zal het beduidend duurder zijn…

Geplaatst door: rterveer op