Stadsdistributie: EVO waarschuwt voor te hooggespannen verwachtingen goederentram

In Amsterdam is een proef met de goederentram begonnen. Uiteindelijk moeten deze trams de helft van de stadsdistributie verzorgen. De eerste vrachttrams rijden inmiddels. Uiteindelijk moeten het er 53 worden.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

maak een prijs via de brandstof ; dan is vooriedere weggebruiker de prijs gelijk

Geplaatst door: a.van.den.oetelaar@home.nl op

Kilometerheffing oke maar voor iedereen en geen bpm en wegenbelasting meer.

moet ook voor iedereen betaalbaar zijn

Geplaatst door: martin op

Ik ben tegen kilometerheffing en betaald parkeren omdat ik vind dat het pure diefstal is en anders moet het maar ingevoerd worden voor mensen die het makkelijk kunnen betalen bv boven modaal beginnen vrachtvervoer uitsluiten van die gekke regeling want daar moeten we van leven en draai de economie op.

Geplaatst door: G. Backx op

Ja, mee eens maar dan wel in combinatie met verlagende maatregelen t.a.v. huidige accijnzen en (gebruiks)belastingen

Geplaatst door: PETERB op

Kilometerheffing? Ik zal een geheimpje verklappen: Die is er al lang. Aan de pomp betaald iedereen een fors mee aan het vullen van de belastingkist. Het nieuwe kabinet zal nauwelijks investeren in nieuwe wegen. Laat u niet beduvelen door te geloven dat kilometerheffing goed zal zijn.

Geplaatst door: Erik Herfst op

Het zijn allemaal van die leuke plannen. alleen spreekt men vaak over KUNNEN gebruiken. ze kunnen het geld gebruiken voor, beter onderhoud, betere bereikbaarheid enz.enz. allemaal onzin. want als een gemeente een weg aan wil leggen kan het geld wel beschikbaar zijn dankzij de kilometer heffing. maar wat betreft fijnstof regelingen zit de hele randstad op slot en zal er dus nooit een bredere danwel nieuwe weg komen. Dus laat ze nu eens met een goed voorstel komen waar ze dit geld dan nu weer voor

Geplaatst door: Marco op

Als dit het laatste redmiddel is om de wegen enigzins vrij te krijgen lijkt me dit noodzakelijk om de bereikbaarheid te vergroten. Maar uiteraard dienen dan alle opbrengsten ook voor 100% ten dienste te staan van het vergroten van de bereikbaarheid.

Geplaatst door: Nico Zonne op
Stadsdistributie: EVO waarschuwt voor te hooggespannen verwachtingen goederentram | NT

Stadsdistributie: EVO waarschuwt voor te hooggespannen verwachtingen goederentram

In Amsterdam is een proef met de goederentram begonnen. Uiteindelijk moeten deze trams de helft van de stadsdistributie verzorgen. De eerste vrachttrams rijden inmiddels. Uiteindelijk moeten het er 53 worden.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

maak een prijs via de brandstof ; dan is vooriedere weggebruiker de prijs gelijk

Geplaatst door: a.van.den.oetelaar@home.nl op

Kilometerheffing oke maar voor iedereen en geen bpm en wegenbelasting meer.

moet ook voor iedereen betaalbaar zijn

Geplaatst door: martin op

Ik ben tegen kilometerheffing en betaald parkeren omdat ik vind dat het pure diefstal is en anders moet het maar ingevoerd worden voor mensen die het makkelijk kunnen betalen bv boven modaal beginnen vrachtvervoer uitsluiten van die gekke regeling want daar moeten we van leven en draai de economie op.

Geplaatst door: G. Backx op

Ja, mee eens maar dan wel in combinatie met verlagende maatregelen t.a.v. huidige accijnzen en (gebruiks)belastingen

Geplaatst door: PETERB op

Kilometerheffing? Ik zal een geheimpje verklappen: Die is er al lang. Aan de pomp betaald iedereen een fors mee aan het vullen van de belastingkist. Het nieuwe kabinet zal nauwelijks investeren in nieuwe wegen. Laat u niet beduvelen door te geloven dat kilometerheffing goed zal zijn.

Geplaatst door: Erik Herfst op

Het zijn allemaal van die leuke plannen. alleen spreekt men vaak over KUNNEN gebruiken. ze kunnen het geld gebruiken voor, beter onderhoud, betere bereikbaarheid enz.enz. allemaal onzin. want als een gemeente een weg aan wil leggen kan het geld wel beschikbaar zijn dankzij de kilometer heffing. maar wat betreft fijnstof regelingen zit de hele randstad op slot en zal er dus nooit een bredere danwel nieuwe weg komen. Dus laat ze nu eens met een goed voorstel komen waar ze dit geld dan nu weer voor

Geplaatst door: Marco op

Als dit het laatste redmiddel is om de wegen enigzins vrij te krijgen lijkt me dit noodzakelijk om de bereikbaarheid te vergroten. Maar uiteraard dienen dan alle opbrengsten ook voor 100% ten dienste te staan van het vergroten van de bereikbaarheid.

Geplaatst door: Nico Zonne op