Stadsdistributie: EVO waarschuwt voor te hooggespannen verwachtingen goederentram

In Amsterdam is een proef met de goederentram begonnen. Uiteindelijk moeten deze trams de helft van de stadsdistributie verzorgen. De eerste vrachttrams rijden inmiddels. Uiteindelijk moeten het er 53 worden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Mee eens, principleel, maar bij voorkeur in Europees verband, en in evenwicht met heffing auto belasting, en te besteden voor verbetering infrastructuur in brede zin van het woord (dus ook: spoor, waterweg, etc, omdat ook op die wijze gebruik van wegennet ontlast wordt).

Geplaatst door: Sef Maas op

ja, maar dan met investeringen in openbaar vervoer die er echt toe doen. Er is nog steeds geen goed alternatief voor de auto. Ook met filerijden is de auto een goed alternatief voor een overvolle (stinkende) bus of trein. Invoeren van rekeningrijden zou er dus ook voor moeten zorgen dat de files verdwijnen want betalen om in de file te staan vind niemand fijn!

Geplaatst door: marc op

Rekening rijden is geen oplossing, mensen moeten van en naar hun werk, goederen moeten van A naar B dus files zullen er altijd blijven. Er zijn geen goede alternatieven dus wat blijft over? de auto!!!!. En zie ook dit kabinet wil nog meer geld van de automobilist en vervoerders. Afschaffing van de BPM zal niet plaatsvinden en wat is er met het “kwartje van KOK” gebeurt? ook dit komt niet terug naar de automobilist.

Ik twijfel dan ook of dit kabinet wel echt een volksvertegenwoordiging is. Wie

Geplaatst door: Raymond op

Gelukkig hoef je niet bang te zijn dat de kostenstijgingen gewoon verrekend zullen worden in de consumentenprijzen, dat gaat gewoon gebeuren. Met een beetje geluk betalen we het gelach twee keer;

Geplaatst door: Geert op

Betalen wij al niet genoeg,alles wordt maar duurder,en onze buitelandse collegas schuiven overal tussendoor.

Geplaatst door: Gerard Sas op

Oneens.

Wat vangt de staat nu per auto.

Wegenbelasting, Accijns + BTW op benzine, is dit niet voldoende moet de autorijder nu nog meer gaan betalen? kunnen ze daar in denhaag geen ander melkkoetje gaan verzinnen. een genots belasting op condooms of zo. maar laat de auto nu eens met rust.

Geplaatst door: Marco op

Invoeren onder voorwaarde dat de BPM verdwijnt en voor de auto’s die al op de weg zijn op dezelfde manier wordt terug betaald zoals de regeling terugbetaling BPM nu geldt wanneer je naar het buitenland verhuist, m.a.w. pro rata 10% per jaar met een max van 90%, dan zijn we van de kilometerheffing zeker af.

Geplaatst door: Anoniem op
Stadsdistributie: EVO waarschuwt voor te hooggespannen verwachtingen goederentram | NT

Stadsdistributie: EVO waarschuwt voor te hooggespannen verwachtingen goederentram

In Amsterdam is een proef met de goederentram begonnen. Uiteindelijk moeten deze trams de helft van de stadsdistributie verzorgen. De eerste vrachttrams rijden inmiddels. Uiteindelijk moeten het er 53 worden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Mee eens, principleel, maar bij voorkeur in Europees verband, en in evenwicht met heffing auto belasting, en te besteden voor verbetering infrastructuur in brede zin van het woord (dus ook: spoor, waterweg, etc, omdat ook op die wijze gebruik van wegennet ontlast wordt).

Geplaatst door: Sef Maas op

ja, maar dan met investeringen in openbaar vervoer die er echt toe doen. Er is nog steeds geen goed alternatief voor de auto. Ook met filerijden is de auto een goed alternatief voor een overvolle (stinkende) bus of trein. Invoeren van rekeningrijden zou er dus ook voor moeten zorgen dat de files verdwijnen want betalen om in de file te staan vind niemand fijn!

Geplaatst door: marc op

Rekening rijden is geen oplossing, mensen moeten van en naar hun werk, goederen moeten van A naar B dus files zullen er altijd blijven. Er zijn geen goede alternatieven dus wat blijft over? de auto!!!!. En zie ook dit kabinet wil nog meer geld van de automobilist en vervoerders. Afschaffing van de BPM zal niet plaatsvinden en wat is er met het “kwartje van KOK” gebeurt? ook dit komt niet terug naar de automobilist.

Ik twijfel dan ook of dit kabinet wel echt een volksvertegenwoordiging is. Wie

Geplaatst door: Raymond op

Gelukkig hoef je niet bang te zijn dat de kostenstijgingen gewoon verrekend zullen worden in de consumentenprijzen, dat gaat gewoon gebeuren. Met een beetje geluk betalen we het gelach twee keer;

Geplaatst door: Geert op

Betalen wij al niet genoeg,alles wordt maar duurder,en onze buitelandse collegas schuiven overal tussendoor.

Geplaatst door: Gerard Sas op

Oneens.

Wat vangt de staat nu per auto.

Wegenbelasting, Accijns + BTW op benzine, is dit niet voldoende moet de autorijder nu nog meer gaan betalen? kunnen ze daar in denhaag geen ander melkkoetje gaan verzinnen. een genots belasting op condooms of zo. maar laat de auto nu eens met rust.

Geplaatst door: Marco op

Invoeren onder voorwaarde dat de BPM verdwijnt en voor de auto’s die al op de weg zijn op dezelfde manier wordt terug betaald zoals de regeling terugbetaling BPM nu geldt wanneer je naar het buitenland verhuist, m.a.w. pro rata 10% per jaar met een max van 90%, dan zijn we van de kilometerheffing zeker af.

Geplaatst door: Anoniem op