Stadsdistributie: Het leed dat binnenstedelijke bevoorrading heet

Venstertijden en roetfilterconvenanten maken het bevoorraden van de binnenstad steeds lastiger. Regels om de distributie in goede banen te leiden lijken niet veel effect te hebben.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

ja beste mensen,ik zou zeggen die 3% moet kunnen maar vergeet niet dat er veel meer aan de hand is in deze sector..dus het is geen goud wat er blinkt,en doorberekenen dat kan alleen als iedereen dat doet en dat gebeurt dus niet want er komen steeds meer van die polen,estlanders,litouwers,roemenen,bulgaren moet ik nog doorgaan??ik denk dat men structureel eens met bv de overueren aan de gang moet we betalen al vele jaren veel te veel over onze overuren cq zaterdag zondaguren m a w we houden niet

Geplaatst door: henki op

De cao van onze Ned.chauffeur is zo’n beetje de laagste van Ned.Over uren en dag geld maakt het nog een beetje goed.Moet je na gaan een werk week van 48 uur is in deze tijd is toch niet meer normaal.Maar ja de heren werkgevers denken niet meer aan mensen maar in FTE’sWant als die wielen niet rollen kunnen zij hun zakken niet meer bollen.

Geplaatst door: Henk op

De lonen liggen al jaren op een te laag niveau. Met de komst van de 48 urige werkweek wil de chauffeur toch zijn loon behouden om in zijn levensonderhoud te voorzien. Een passende looneis hoort daarbij. Wegvervoerders moeten deze loonkosten, en dat is heel normaal, gewoon doorberekenen in de vrachtprijzen. Het kan niet zo zijn dat chauffeurs, waarvan er toch al te weinig zijn, de te lage prijzen die hun werkgevers afspreken, met een te laag loon gaan subsidieren?

Geplaatst door: Diederick van Velzen op

Ja hoor Dirk de fout ligt alleen bij de Managers en kantoorpersooneel, de transportberdijven verdienen geld als water! Wordt toch eens wakker er komen steeds meer chauffeurs uit het Oostblok om hier te werken tegen een lager loon die jij krijgt. We moeten met z’n alle dagelijks vechten om wat te verdienen.

Geplaatst door: Reinier op

al enige jaren staan de lonen stil en is het nettobedrag middels belastingen gedaald en de kosten alleen maar gestegen.in deze sector is minimaal 10 uur per dag werken ´normaal´ !!

Geplaatst door: transportbedrijf regio Breda op

Het zal ook wel eens de hoogste tijd worden dat de lonen van de chauffeurs omhoog gegooit worden want het loon ligt al jaren ver beneden peil.

Geplaatst door: arnold op

Gewoon de verhoging van de loonkosten doorberekenen bij de opdrachtgever/verlader. Zo doet heel ondernemend Nelderland dat maar blijkbaar is een transportonder een afwijkende soort ondernemer.

Geplaatst door: Leo op
Stadsdistributie: Het leed dat binnenstedelijke bevoorrading heet | NT

Stadsdistributie: Het leed dat binnenstedelijke bevoorrading heet

Venstertijden en roetfilterconvenanten maken het bevoorraden van de binnenstad steeds lastiger. Regels om de distributie in goede banen te leiden lijken niet veel effect te hebben.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

ja beste mensen,ik zou zeggen die 3% moet kunnen maar vergeet niet dat er veel meer aan de hand is in deze sector..dus het is geen goud wat er blinkt,en doorberekenen dat kan alleen als iedereen dat doet en dat gebeurt dus niet want er komen steeds meer van die polen,estlanders,litouwers,roemenen,bulgaren moet ik nog doorgaan??ik denk dat men structureel eens met bv de overueren aan de gang moet we betalen al vele jaren veel te veel over onze overuren cq zaterdag zondaguren m a w we houden niet

Geplaatst door: henki op

De cao van onze Ned.chauffeur is zo’n beetje de laagste van Ned.Over uren en dag geld maakt het nog een beetje goed.Moet je na gaan een werk week van 48 uur is in deze tijd is toch niet meer normaal.Maar ja de heren werkgevers denken niet meer aan mensen maar in FTE’sWant als die wielen niet rollen kunnen zij hun zakken niet meer bollen.

Geplaatst door: Henk op

De lonen liggen al jaren op een te laag niveau. Met de komst van de 48 urige werkweek wil de chauffeur toch zijn loon behouden om in zijn levensonderhoud te voorzien. Een passende looneis hoort daarbij. Wegvervoerders moeten deze loonkosten, en dat is heel normaal, gewoon doorberekenen in de vrachtprijzen. Het kan niet zo zijn dat chauffeurs, waarvan er toch al te weinig zijn, de te lage prijzen die hun werkgevers afspreken, met een te laag loon gaan subsidieren?

Geplaatst door: Diederick van Velzen op

Ja hoor Dirk de fout ligt alleen bij de Managers en kantoorpersooneel, de transportberdijven verdienen geld als water! Wordt toch eens wakker er komen steeds meer chauffeurs uit het Oostblok om hier te werken tegen een lager loon die jij krijgt. We moeten met z’n alle dagelijks vechten om wat te verdienen.

Geplaatst door: Reinier op

al enige jaren staan de lonen stil en is het nettobedrag middels belastingen gedaald en de kosten alleen maar gestegen.in deze sector is minimaal 10 uur per dag werken ´normaal´ !!

Geplaatst door: transportbedrijf regio Breda op

Het zal ook wel eens de hoogste tijd worden dat de lonen van de chauffeurs omhoog gegooit worden want het loon ligt al jaren ver beneden peil.

Geplaatst door: arnold op

Gewoon de verhoging van de loonkosten doorberekenen bij de opdrachtgever/verlader. Zo doet heel ondernemend Nelderland dat maar blijkbaar is een transportonder een afwijkende soort ondernemer.

Geplaatst door: Leo op