Shunter heeft zo’n 110 werknemers in dienst en is goed voor een omzet van ongeveer twintig miljoen euro. Het bedrijf heeft vestigingen bij belangrijke spoorknooppunten als de Rotterdamse Waalhaven, op de Maasvlakte, het rangeercentrum Kijfhoek en Roosendaal. De groep neemt jaarlijks ruim duizend locomotieven, treinstellen en wagons onder handen voor onderhoud, revisie en schadeherstel.

Havengebied

Met de overname van Shunter krijgt Alstom een stevige positie in het Rotterdamse havengebied. De bedrijven werken al meer dan tien jaar met elkaar samen. Jos Toes, managing director van Shunter, gaat er dan ook van uit dat de operatie een succes wordt.

Alstom nam eind vorige maand na een aanloopperiode van een jaar de Canadese branchegenoot Bombardier Transport over. Daarmee ontstond na het Chinese CRRC ‘s wereld tweede treinenbouwer, goed voor een omzet van 15,7 miljard euro. In 2017 kondigde de groep een fusie met Siemens Mobility aan, maar die werd uiteindelijk tegengehouden door de Europese Commissie.