Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Husa Transportation van ondernemer Rob van Gansewinkel, de enig overgebleven Nederlandse lange afstandsspoorvervoerder, stopt met het rijden van treinen.
De zogenoemde tractie-activiteiten van werkmaatschappij HTRS worden beëindigd. Van Gansewinkel benadrukt dat de logistieke activiteiten van de ongeveer 230 werknemers tellende groep worden voortgezet en uitgebouwd.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
he W.brouwer,kijk eens:
a)CEdelft stream rapport, "binnenvaart veel vuiler dan het spoor"
b)in een trein zit geen stuur en heeft een "dodemansknop". Dit laatste; Machinist onwel? trein komt vanzelf veilig tot stilstand. Binnenvaart? niet he?
c)goederenvervoer is voor 90% elektrisch in Europa daar kan geen (kuch,kuch) diesel(!) binnenvaartschip tegenop.
d)40% van alle gev. stoffen gaat over het water. 7% over het spoor. In een binnenvaartschip passen 4 tot 5 goederentreinen. A
nou mr v
de gemiddelde snelheid van een goederentrein
is plus/min 18 km per uur. dus vele malen sneller? en waarom zouden kolen en erts en containers waar de binnenvaart ijzersterk in is vlug in bv het ruhrgebied moeten zijn? een constante stroom is belangrijk en dat gaat ook perfect over water. iets wat een maand in een zeeschip zit hoeft niet in een paar uur in het binnenland te zijn. bederfelijke waren daar gelaten maar dat gaat over de weg.
W.Brouwer, binnenvaart veroorzaakt geen schade?? lees dan dit even, ben je ook weer bij. http://www.omroepwest.nl/nieuws/03-01-2014/oever-van-gouwe-boskoop-ernstig-verzwakt
Beste W. Brouwer,
Enig idee hoeveel containers een enkele of een dubbeltractie locomotief kan trekken? Enig idee hoe snel deze op zijn bestemming is tegenover een binnenvaartschip? Er is altijd wat te zeuren in dit land, dadelijk gaan de mensen aan het water weer klagen over het lawaai van de boten… Want psssssssst die maken ook lawaai
Nederland word steeds voller steeds meer wijken worden naast het spoor gebouwd. Dus dat brengt ook risico’s met zich mee ,dat geld ook voor de binnenvaart een revier ligt ook naast steden dorpen en woonwijken.
De economie moet groeien maar we willen er geen last van hebben.
Binnenvaart is niet de toekomst en is ook niet veilig zie het aantal aanvaringen op de revieren zoals de Waal en Rein en wat dacht je van de lage waterstanden die elk jaar steeds vaker voorkomen.
Als w.brouwer het nodig vind om mee te praten, ga je dan eerst even verdiepen in dergelijke zaken. over het algemeen ligt de rivier verder van de uiteindelijke bestemming van de lading af. Dit geeft weer extra drukte op de weg in de vorm van vrachtwagens.
als je lading via de de perse via de betuwe route naar België moet, dan word het toch een duur grapje…
Precies de binnenvaart is achterhaald en zeer mileu vervuilend! Zo’n stinkend schip telkens bah. Trein ruik je tenminste niet, en met de goede wagons maakt die bijna geen lawaai. (Moeten er geen geluidschermen staan want die dienen juist als klankkast dus versterkt het geluid!) De trein is ook stukken sneller, alleen jammer dat prorail het kapot maakt, dat doen ze al sinds de splitsing van NS. Alles duurder maken, nutteloze regeltjes etc. Vele vervoeren zijn ook verhuist naar Duitsland…