De shuttles van Eurotunnel hebben een omzetgroei van 15 procent laten optekenen; meer dan één miljoen vrachtwagens reden door de tunnel, een stijging van 42 procent. Het marktaandeel bedroeg 38 procent. Wel moet rekening worden gehouden met het feit dat de Kanaalmarkt met ongeveer 16 procent gekrompen is ten aanzien van 2007 (en +3 procent in vergelijking met 2009). Het aantal goederentreinen daalde met 13 procent (2.097 tegenover 2.403 in 2009) en ze vervoerden 1.128.079 ton, 4 procent minder dan in 2009.

Op de stijging van het aantal goederentreinen tijdens het eerste kwartaal volgde een sterke daling, onder meer als gevolg van talrijke nationale stakingen. ‘Ondanks alles is het boekjaar veelbelovend begonnen met nieuwe intermodale treinen en gesloten treinen’, aldus Eurotunnel.

Dankzij de integratie van de nieuwe spoorvrachtoperatoren van Europorte (Europorte France, Europorte Link, Europorte Proximité en Socorail) zal het vrachtfiliaal dat in 2010 een activiteit van bijna 100 miljoen euro vertegenwoordigde, zich kunnen positioneren als een groeivector door aan klanten het alternatief te bieden waar ze op zoek naar zijn in termen van kwaliteit van de dienstverlening en stiptheid. En GB Railfreight, dat op 28 mei 2010 overgenomen werd, is verder gegroeid.