Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
Geleidelijk aan berust de regio Venlo erin dat het toekomstige tracé van de IJzeren Rijn deze stad links laat liggen. Buurman Noordrijnland-Westfalen lijkt te kiezen voor een route langs Roermond. De zaak is misschien niet verloren. Maar de spoorhubfunctie van Venlo raakt wel uit het zicht.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Als de cijfers voor zich spreken vwb het terug dringen van de vrachtwagen bewegingen dat dit toch al gauw 20% opleverd voor NL.
Dan kan je maar een ding zeggen voor NL Doen !
Voor geheel Europa geeft deze uitvoering een besparing van ± 25-28% aan transport bewegingen.
Hiervoor is maar een antwoordt DOEN, NOGMAALS DOEN.
We leven wonen in Europa dus moeten we ons meer confirmeren aan de Europese richtlijnen. Dus voorlopig geen LZV in ons kleine kikkerland.
Met bijna het beste wegennet van Europa
is het gewenst met meer LZV’s te rijden.
Scheelt brandstofkosten, personeelskosten ed.
De vraag is, zoals zovaak in dit soort surveys, veel te zwart wit gesteld. Soms wel, soms niet zou een goede derde optie zijn.
Als medebewoner van datzelfde kleine land besef ik mij terdegen dat wij zeker WEL gebaat zijn bij LZV’s. Ons wegennet is er zeker voor geschikt (in tegenstelling tot bijv. Duitsland) ,natuurlijk bedoel ik dan de snelwegen en toe ritten naar industrieterreinen. Ik ben van mening dat wij de regels moeten verruimen zodat er meer bedrijven met LZV’s kunnen rijden. En voor Karel: (wat betreft ongelukken met vrachtwagens) procentueel gezien is het aantal ongevallen met vrachtwagens helemaal niet zo ho
Als medebewoners van een klein land als Nederland moeten wij ons beseffen dat we niet gebaat zijn bij ‘road-trains’ (daar begint het een beetje op le lijken), zoals dat in andere (verre) landen wél kan.
Ons weggennet is er niet overal geschikt voor en (zonder een beroepsgroep te willen schofferen), denk ik dat de vrachtwagenwereld er ook niet echt klaar voor is. Er gebeuren veel ongevallen met ‘gewone’ vrachtwagencombinaties. Zoveel dat we eerst maar eens meer aandacht aan de veiligheid moeten
1) Dit is ook innovatie, ook al is het geen nano of bio technologie.
2) Efficiency verhoging is een plicht, geen keuze
3) Minder regels en minder ambtenaren.