Containerverliezen: ‘Kapiteins onder druk om vaarschema te halen’

interview Kapitein Ruud Behrend

Nautisch adviseur Ruud Behrend, die vanaf 1958 tot begin jaren ‘80 als stuurman, kapitein en zeeloods op allerlei soorten schepen voer, klom in de pen over de recente containerverliezen op volle zee, waaronder die van de ‘Maersk Essen’. Belangrijkste ongevalsoorzaak is volgens hem commerciële druk van rederijen, die gezagvoerders pressen om ook in slecht weer gewoon door te varen en om koers en snelheid niet aan de omstandigheden aan te passen.

bron: Kustwacht

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Containerverliezen: ‘Kapiteins onder druk om vaarschema te halen’ | NT

Containerverliezen: ‘Kapiteins onder druk om vaarschema te halen’

interview Kapitein Ruud Behrend

Nautisch adviseur Ruud Behrend, die vanaf 1958 tot begin jaren ‘80 als stuurman, kapitein en zeeloods op allerlei soorten schepen voer, klom in de pen over de recente containerverliezen op volle zee, waaronder die van de ‘Maersk Essen’. Belangrijkste ongevalsoorzaak is volgens hem commerciële druk van rederijen, die gezagvoerders pressen om ook in slecht weer gewoon door te varen en om koers en snelheid niet aan de omstandigheden aan te passen.

bron: Kustwacht

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen