Ze worden gebouwd door Nantong Cosco KHI Ship Engineering (Nacks) en Dalian Cosco KHI Ship Engineering (Dacks). Die kregen eerder dit jaar al opdracht voor de bouw van vijf soortgelijke schepen, waarmee het totaal op twaalf komt. Nacks en Dacks mogen elk zes van deze schepen gaan bouwen.

Prijs

De totale prijs van de zeven schepen is ongeveer 1,1 miljard dollar en de levering is gepland voor 2024. Dat komt neer op 157 miljoen dollar per schip en ruim 6800 dollar per teu capaciteit. OOCL heeft geen details over de voortstuwing bekendgemaakt en de bouwprijs wijst erop dat ze niet op LNG gaan varen, maar op traditionele stookolie.

OOCL nam in 2017 en 2018 een serie van zes schepen van 21.400 schepen in de vaart, op dat moment de grootste ter wereld. Met de nieuwe schepen blijft de rederij zo’n duizend teu onder het huidige maximum. De rederij werd na de Tweede Wereldoorlog opgericht door de vermaarde scheepvaarttycoon C.Y. Tung en werd twee jaar geleden ingelijfd door Cosco.