Dat bevestigt een woordvoerder van Hapag aan de Deense website ShippingWatch. De aankopen worden, afhankelijk van hoe de markt zich ontwikkeld en het oordeel van de raad van bestuur, dit jaar of in 2021 gedaan. De rederij weet nog niet op welke brandstof de nieuwe mega carriers gaan varen.

De Duitse containerlijn maakt samen met ONE, Yang Ming en (vanaf 1 april) HMM deel uit van THE Alliance. De drie alliantiegenoten hebben eveneens aangekondigd om megamaxschepen te bestellen. Reden te meer voor Hapag om met deze order optimaal te profiteren van de schaalvoordelen.

Investeringen

In januari kondigde ceo Rolf Habben Jansen al aan dat de Duitse rederij de komende jaren flink gaat investeren in terminals. Nadat de rederij in november 10% van de Tanger Med 3-terminal in Marokko heeft gekocht, sprak de topman over nog eens vier tot vijf containerterminals waar Hapag-Lloyd in de komende vijf jaar een minderheidsbelang van 10 tot 20% in zou willen verwerven.