Het schip heeft een lengte van 400 meter en is 62 meter breed. Het is de eerste waarop in de breedte 24 containers naast elkaar kunnen worden geplaatst en is gebouwd door Samsung Heavy Industries (SHI).

De twee jaar geleden in de vaart genomen ‘OOCL HongKong’ was met een capaciteit van 21.413 teu tot dusver het grootste containerschip ter wereld.

Tekst loopt door onder deze foto’s van de ‘MSC Gülsün’ bij de Eurogate-terminal in Bremerhaven.

De ‘MSC Gülsün’ legt dinsdagmiddag aan bij de APMT2-terminal op de Maasvlakte, waarschijnlijk tussen 14.00 en 15.00 uur. Het schip is afkomstig van Bremerhaven en vaart vanuit Rotterdam verder richting het Verre Oosten.

De rotatie van de ‘MSC Gülsün’ is als volgt: Tianjin Xingang, Qingdao, Gwangyang, Ningbo, Shanghai, Yantian, Tanjung Pelepas, Suez, Algeciras, Bremerhaven, Gdansk, Bremerhaven, Rotterdam, Suez, Tanjung Pelepas, Shanghai, Tianjin Xingang.

Tekst loopt door onder foto’s.

MSC Gulsun, teu, containerschip

Het schip maakt onderdeel uit van een order van MSC van in totaal elf mega carriers. Vijf andere worden ook gebouwd door SHI, de vijf overige schepen komen van een andere Zuid-Koreaanse werf: Daewoo.

Nieuwsblad Transport is aanwezig bij de aankomst van de ‘MSC Gülsün’ in de haven van Rotterdam en bericht hier uitgebreid over in de komende dagen.

Video van het vertrek uit de haven van Tianjin Xingang in Noord-China.