Grootste partner in de nieuwe rederij, waarvoor nog geen naam is gekozen, is het staatsbedrijf Taiwan Power Company met een belang van 40%. Met de nieuwe opzet lijkt de nationale elektriciteitsproducent, die overigens ook een aantal Chinese eilandjes van stroom voorziet, zich te verzekeren van gegarandeerde aanvoer-capaciteit.

Yang Ming

Het tweede Taiwanese bedrijf is Kuang Ming, een dochterbedrijf van Yang Ming, dat met een vloot van ruim honderd schepen een van de grootste rederijen van Taiwan is. Kuang Ming exploiteert een vloot van zo’n twintig bulkcarriers en krijgt een belang van 20% in de joint venture.

U-Ming Marine Transport Corporation exploiteert een vloot van zo’n vijftig schepen, vooral bulkcarriers en een enkele tanker. Met een draagvermogen van 6,6 miljoen ton is die volgens U-Ming de grootste van het land. De groep doet voor 32,5% mee aan de samenwerking.

K Line

Met 7,5% is K Line veruit de kleinste partner, maar met een vloot van zo’n vijftig tankers veruit de grootste LNG-vervoerder van het gezelschap. De nieuwe rederij gaat overigens pas over een jaar officieel van start en krijgt een startkapitaal mee van een miljard Taiwanese dollar, een kleine dertig miljoen euro.