Deze campagne volgt na een grootschalige reorganisatie waarin de Hyundai Group zijn rol als grootaandeelhouder verloor. De nieuwe naam moet het eigenaarschap van de rederij beter reflecteren, schrijft HMM.

In 2016 redde een groep Zuid-Koreaanse banken onder leiding van de Korea Development Bank de rederij van de ondergang middels een schuld naar aandelenconversie. Dankzij die ingreep en het faillissement van Hanjin Shipping heeft HMM zich opnieuw kunnen uitvinden en transformeren tot Zuid-Korea’s vlaggenrederij.

Uitbreiding

HMM is bezig met een enorme vlootuitbreiding en heeft drie binnenlandse werven geselecteerd voor de bouw van twaalf schepen van 23.000 teu en acht schepen van 14.000 teu. Voor de financiering kan het bedrijf rekenen op flinke subsidies van Seoul, dat daarmee zowel de rederij als de worstelende werven wil helpen.

HMM werd in 1976 opgericht als Asia Merchant Marine en in 1982 omgedoopt tot Hyundai Merchant Marine. Na ruim 3,5 decennia onder die naam te hebben gevaren,wordt de Hyundai-stempel dit jaar ‘geleidelijk’ afgeworpen en wordt HMM de officiële naam van de rederij.