Dat hebben ze gezamenlijk bekendgemaakt na het afsluiten van hun jaarrekeningen in een bedrijfsplan voor de komende drie jaar. Voortaan registreert het Japanse trio de containeromzet via hun eigen vermogen in ONE, waarin NYK een belang van 38% bezit en “K” Line en MOL elk 31%. De alliantie is op 1 april officieel van start gegaan.

In het driejarenplan voorspelt het nieuwe bedrijf een omzet in het eerste jaar van 13,2 miljard dollar, oplopend tot 13,9 miljard in 2019 en 14,2 miljard in 2020. Het plan voorspelt verder dat 47% van de omzet behaald wordt op de trans-Pacific, 24% in het vervoer tussen Azië en Europa en 13% met intra-Aziatische diensten. Verkoop-target is 345.000 teu per week, waarvan 39% trans-Pacific, 24% Azië-Europa en 22% intra-Azië.

ONE verwacht voor het komende, op 31 maart 2019 aflopende boekjaar een nettowinst van 110 miljoen dollar, waarvan het leeuwendeel (107 miljoen) naar verwachting in de tweede zes maanden zal worden verdiend. Voor het boekjaar 2019 verwacht de joint venture een winst van 313 miljoen en in het jaar erna zelfs meer dan een verdubbeling tot 648 miljoen.