De ferryreder heeft zijn twee schepen in deze dienst, de ‘Pride of Bruges’ en de ‘Pride of York’, van elk 32.000 ton, grondig onder handen laten nemen door interieurontwerpers en -verbouwers. Het resultaat is een algehele ‘facelift’. De schepen zijn deze week weer in de vaart genomen.

De chauffeur kan zich in de verbouwde Brasserie te goed doen aan een keur aan nieuw op het menu gezette gerechten en zich tijdens de overtocht ’s nachts terugtrekken om goed uit te rusten. Aan boord zijn nieuwe winkels gevestigd voor wat er aan boord van zulke schepen zoal te koop is.

Speciaal voor truckchauffeurs is er ook een wasserette ingericht en worden er in de winkels voor deze doelgroep kortingen verstrekt. Alleen wil de reder voor het gebruik van wifi nog wel geld zien: één pond sterling.

De verbouwing van de twee schepen die op deze lange route varen – de overtocht neemt twaalf uur in beslag – kostte P&O Ferries 8,5 miljoen pond. Ze kunnen elk 880 passagiers meenemen tussen de Britse eilanden en het continent.