Aanleg Maasvlakte 2 megalomaan?

Getuigt de aanleg van Maasvlakte 2 door Havenbedrijf Rotterdam van ‘grote vooruitziendheid of van misplaatste megalomanie’?

Die vraag stelt topman Eddy Bruyninckx van het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen zichzelf in een interview met het Financieele Dagblad van dinsdag.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Bomen groeien niet tot aan de hemel. ECT is zijn hegonomie kwijt. Dit door RWG en de automatisering zonder havenarbeiders. De drie gigantjes gaan gewoon door. 300 jaarcontracten en 200 vaste kraanmeesters en sc chauffers gaan het veld ruimen. Stam heeft het goed gezien met zijn derde categorie, geen werk geen loon. De plaatsen worden ingenomen door jonge dames en heren van het transport college met de joystick en ABU cao. Wat gaan we nu doon voor die gasten die tussen wal en schip vallen?

Geplaatst door: Jan op

Ach een beetje extra grond is niet weg, men kan er altijd nog een gevangenis voor criminelen op bouwen. Maar om er nu een bewaakte parkeerplaats voor 500 vrachtwagens op te bouwen is weer complete onzin, die komt toch nooit vol.

Geplaatst door: nab op

ECT en met name haar CEO is een huilebalk die jarenlang monopolist is geweest en nu, zoals overal elders in de haven, concurrentie moet gaan ondervinden. Vooralsnog zal het netto effect op de werkgelegenheid alleen maar positief zijn.
Op een wat groter vlak zullen Antwerpen en de overige havens in de Le Havre – Hamburg regio hun eigen afwegingen moeten maken voor wat betreft de groei van de wereldhandel en de benodigde haven faciliteiten.

Geplaatst door: A. Dutilh op

ACT wegens vermeend prijsbederf uit de markt kopen en vervolgens sluiten door Hutchinson/ECT was in ieder geval een peuleschil vergeleken met een zelfde methode toepassen bij de Antwerpse Haven toepassen !

Geplaatst door: Hartog op

Iedereen begint het door te krijgen. Behalve Hans Smits dan. Maar wat Bruyninckx nu zegt, heb ik al jaren geleden voorspeld.

Geplaatst door: Niek Stam op

Jan westerhoud loopt al een hele tijd te roepen dat het havenbedrijf behept is van misplaatste megalomanie.Door de grote tarievenslag die plaatsvind en nog groter zal worden, zal veel werkgelegenheid verloren gaan. Vele bedrijven zullen het onderspit delven tengevolge van dit project.

Geplaatst door: C.Reerink op

Daarom loopt Antwerpen continu achter de feiten aan met alles.
Men stelt zichzelf vooral vragen, zoals Dhr. Bruyninckx al noemt, maar onderneemt nooit actie.
Blijf lekker veel vragen stellen, dan gaan wij in RTM alvast aan de slag.

Geplaatst door: RTM op
Aanleg Maasvlakte 2 megalomaan? | NT

Aanleg Maasvlakte 2 megalomaan?

Getuigt de aanleg van Maasvlakte 2 door Havenbedrijf Rotterdam van ‘grote vooruitziendheid of van misplaatste megalomanie’?

Die vraag stelt topman Eddy Bruyninckx van het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen zichzelf in een interview met het Financieele Dagblad van dinsdag.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Bomen groeien niet tot aan de hemel. ECT is zijn hegonomie kwijt. Dit door RWG en de automatisering zonder havenarbeiders. De drie gigantjes gaan gewoon door. 300 jaarcontracten en 200 vaste kraanmeesters en sc chauffers gaan het veld ruimen. Stam heeft het goed gezien met zijn derde categorie, geen werk geen loon. De plaatsen worden ingenomen door jonge dames en heren van het transport college met de joystick en ABU cao. Wat gaan we nu doon voor die gasten die tussen wal en schip vallen?

Geplaatst door: Jan op

Ach een beetje extra grond is niet weg, men kan er altijd nog een gevangenis voor criminelen op bouwen. Maar om er nu een bewaakte parkeerplaats voor 500 vrachtwagens op te bouwen is weer complete onzin, die komt toch nooit vol.

Geplaatst door: nab op

ECT en met name haar CEO is een huilebalk die jarenlang monopolist is geweest en nu, zoals overal elders in de haven, concurrentie moet gaan ondervinden. Vooralsnog zal het netto effect op de werkgelegenheid alleen maar positief zijn.
Op een wat groter vlak zullen Antwerpen en de overige havens in de Le Havre – Hamburg regio hun eigen afwegingen moeten maken voor wat betreft de groei van de wereldhandel en de benodigde haven faciliteiten.

Geplaatst door: A. Dutilh op

ACT wegens vermeend prijsbederf uit de markt kopen en vervolgens sluiten door Hutchinson/ECT was in ieder geval een peuleschil vergeleken met een zelfde methode toepassen bij de Antwerpse Haven toepassen !

Geplaatst door: Hartog op

Iedereen begint het door te krijgen. Behalve Hans Smits dan. Maar wat Bruyninckx nu zegt, heb ik al jaren geleden voorspeld.

Geplaatst door: Niek Stam op

Jan westerhoud loopt al een hele tijd te roepen dat het havenbedrijf behept is van misplaatste megalomanie.Door de grote tarievenslag die plaatsvind en nog groter zal worden, zal veel werkgelegenheid verloren gaan. Vele bedrijven zullen het onderspit delven tengevolge van dit project.

Geplaatst door: C.Reerink op

Daarom loopt Antwerpen continu achter de feiten aan met alles.
Men stelt zichzelf vooral vragen, zoals Dhr. Bruyninckx al noemt, maar onderneemt nooit actie.
Blijf lekker veel vragen stellen, dan gaan wij in RTM alvast aan de slag.

Geplaatst door: RTM op