Ook voor de nieuwe verbinding is de status van MoS aangevraagd om een beroep te doen op de Europese subsidies binnen het Marco Poloprogramma.

Vorig jaar heeft Brittany Ferries 18.849 vrachtwagens vervoerd tussen het VK en Spanje. Dat is een stijging van bijna 63 procent. Deze forse stijging is enerzijds te danken aan het verdwijnen van P&O Ferries op die markt, en anderzijds aan de strategische beslissing van de Franse rederij om meer capaciteit in te zetten op de Golf van Biskaje en minder op het Kanaal. Vorig jaar is het aantal vervoerde vrachtwagens op de Kanaaldiensten met 6,9 procent gedaald tot 170.000 eenheden. Ook woedt er nog steeds een tarievenoorlog op het Kanaal.

Brittany Ferries heeft in 2010 een omzet van 345 miljoen euro geboekt, een stijging van 3,7 procent. Die was hoofdzakelijk te danken aan de diensten op Spanje en aan tariefverhogingen van 4 à 5 procent. Omdat ruim drie vierde van de klanten van de rederij Britten zijn en de koers van het Britse pond in haar nadeel speelt, leed Brittany vorig jaar een verlies van 5,6 miljoen euro, evenveel als in 2009.