Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Het bedrijfsleven verkeert in onzekerheid over Chinese maatregelen die het vervoer van vooral veel chemische lading kunnen belemmeren. Leuk, die Spelen, maar kunnen we onze tanden wel blijven poetsen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
KNV Goederen overgenomen door TLN. Het personenvervoer apart gezet. Is dat nou de manier om het mobiliteitsprobleem integraal op te lossen? Aan de andere kant wel mooi dat spoorvervoerders nu in één club met wegvervoerders zitten. Ze hebben eigenlijk hetzelfde belang.
Het voordeel van die fusie is dat voortaan nog maar één organisatie paniekverhalen over chauffeurstekorten hoeft te verspreiden. Dat is natuurlijk grotendeels onzin. Als de bedrijven aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden bieden en de werknemers betalen in overeenstemming met de vaak zware arbeidsomstandigheden en lange werktijden dan hoeft er helemaal geen chauffeurstekort op te treden. Maar als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, moet je niet gek opkijken dat je niet genoeg mensen
Een verstandige zet. Ik wens ze veel succes. Mijn agenda voor deze nieuwe club: 1. Duurzaamheid. 2. Slimme ketens en netwerken. 3. Duurzaamheid.
Is er al een naam? Ik zeg: Koninklijke Asfalt Rollers (KAR).