Tweede Maasvlakte: DP World krijgt eigen plek

Met het consortium Rotterdam World Gateway haalt het havenbedrijf een nieuwe terminal operator binnen en bindt het vier rederijen vaster aan de haven. Het Havenbedrijf Rotterdam kreeg ’topbiedingen’ voor de plek op de Tweede Maasvlakte.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Goed idee voor Amsterdam. Voor een heel klein deel van Den Haag zou het interessant kunnen zijn, voor Rotterdam absoluut niet, infrastructuur is hier minder beperkt. Kosten zullen ook fors stijgen door alle extra handling: alles wat je extra beet pakt kost extra, dus bij voorkeur direct voor de deur afleveren.

Geplaatst door: Erwin op

Heel goed idee.

Het staat altijd vast in de stad door die vrachtwagens. Of laat de vrachtwagens alleen in de nacht rijden binnen de stads-grens!

Geplaatst door: Simon op

Nee , nu niet, maar als de infrastructuur daarvoor aanpast en geen belemmering is voor het ovrige tramverkeer . Zie ik zeker kansen.

Geplaatst door: Piet Neeft op

goed idee,openbaarvervoer vertrekt vanwaar je niet bent naar waar je niet naar toewilt.ontbrekende kilometers door hangjeugd met steekwagens laten doen,is dat ook opgelost en hoeven ze niet te hangen of naar de sportschool,prima!andere oplossing is met paard en wagen.

Geplaatst door: h.mens op

Nog effe en de stadsbus komt ook weer in beeld

Geplaatst door: Jan van Brakel op

wel subsidie natuurlijk he!

Geplaatst door: s.holverda op

flauwekul, hebben ze in Den Haag al naar gekeken. Absoluut niet haalbaar. In de jaren zeventig verdween de goederentram, die vooral kolen vervoerde, die reed op lijn 11 van Hollands Spoor naar Scheveningen uit het schema. Tram komt nooit van door to door. Zie je al een serie wachtende trams staan die een lossende tram niet kan passeren?

Geplaatst door: Gerard de Lange op
Tweede Maasvlakte: DP World krijgt eigen plek | NT

Tweede Maasvlakte: DP World krijgt eigen plek

Met het consortium Rotterdam World Gateway haalt het havenbedrijf een nieuwe terminal operator binnen en bindt het vier rederijen vaster aan de haven. Het Havenbedrijf Rotterdam kreeg ’topbiedingen’ voor de plek op de Tweede Maasvlakte.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Goed idee voor Amsterdam. Voor een heel klein deel van Den Haag zou het interessant kunnen zijn, voor Rotterdam absoluut niet, infrastructuur is hier minder beperkt. Kosten zullen ook fors stijgen door alle extra handling: alles wat je extra beet pakt kost extra, dus bij voorkeur direct voor de deur afleveren.

Geplaatst door: Erwin op

Heel goed idee.

Het staat altijd vast in de stad door die vrachtwagens. Of laat de vrachtwagens alleen in de nacht rijden binnen de stads-grens!

Geplaatst door: Simon op

Nee , nu niet, maar als de infrastructuur daarvoor aanpast en geen belemmering is voor het ovrige tramverkeer . Zie ik zeker kansen.

Geplaatst door: Piet Neeft op

goed idee,openbaarvervoer vertrekt vanwaar je niet bent naar waar je niet naar toewilt.ontbrekende kilometers door hangjeugd met steekwagens laten doen,is dat ook opgelost en hoeven ze niet te hangen of naar de sportschool,prima!andere oplossing is met paard en wagen.

Geplaatst door: h.mens op

Nog effe en de stadsbus komt ook weer in beeld

Geplaatst door: Jan van Brakel op

wel subsidie natuurlijk he!

Geplaatst door: s.holverda op

flauwekul, hebben ze in Den Haag al naar gekeken. Absoluut niet haalbaar. In de jaren zeventig verdween de goederentram, die vooral kolen vervoerde, die reed op lijn 11 van Hollands Spoor naar Scheveningen uit het schema. Tram komt nooit van door to door. Zie je al een serie wachtende trams staan die een lossende tram niet kan passeren?

Geplaatst door: Gerard de Lange op