Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Panalpina gaat volgend jaar de vracht zelf afhandelen op het vrachtplatform. Concurrent DHL is de Zwitsers echter ruim een jaar voor.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Helemaal mee eens. Op dit moment wordt veel vrachtgoed door ons vervoerd, ook internationaal, zonder oponthoud. Stelt U zich voor hoe veel tijd en inspanning melding van ieder klein apart deel stukgoed zou betekenen voor onze administratie, maar ook voor die van de overheid. Verder kan men bij voorbaat (zoals RON eigenlijk indirect aangeeft) op een kleine schaal reeds verheugen op dingen die voorheen aan grensovergangen gebeurden; denk aan bureaucratie, maar ook corruptie.
Hoewel ik moet toege
ALS ZE HET ZONODIG WILLEN, MOETEN ZE DE GRENS WEER INSTELLEN
Een niet te hanteren systeem. Paniekbesluit, zonder er bij na te denken wat dit voor consequenties zou hebben voor de vervoerders.
Het is weer vervelend te moeten constateren, dat nationale overheden niet kunnen wachten op de nieuwe regelingen uit Brussel, immers, we weten allen dat ca 1-1-2009 de pre arrival en pre delivery systemen in werking worden gesteld. Hierbij hoort ook het Im- en Export Control System. Er dient dus een internationaal protest te volgen, om straks twee systemen te voorkomen.
Dit wordt de bureaucratie ten top. Straks zijn we van alles aan het registreren maar er wordt even vergeten dat we ook nog moeten produceren en exporteren om van te leven. Deze terrorisme-gekte houd hopelijk spoedig op want met al die data kun je toch geen overzicht houden tenzij je er weer een waterhoofd voor creëert. Maar dat zal dan als mosterd na de maaltijd ergens een melding kunnen maken als het kalf al verdronken is. Kortom een onzinnige gedachte. We gaan terug in de tijd met geen open ec