‘Waar praten we eigenlijk over? Charters die de expediteurs in eigen beheer gaan doen? Voor mij mag elk willekeurig bedrijf, of het nu een expediteur of een nieuwe afhandelaar is, aan het vrachtplatform plaatsnemen zolang het maar voldoet aan de regeling afhandelingsbedrijven Schiphol.’ De vrachtafhandeling is volgens hem ook onlosmakelijk onderdeel van de luchtvaartmaatschappij. ‘Ga je dat openbreken? Hoe zit het dan met de douane-afhandeling? En met de veiligheid? Wij moeten het allemaal nog maar zien.’ Giling vraagt zich ook af of de netwerkexpediteurs met hun eigen vrachtafhandeling wel zo veel sneller en goedkoper zijn dan de gespecialiseerde vrachtafhandelaars. ‘Ik wil die beweringen tegenspreken. Afhandeling is een vak dat je er niet zo maar even bij doet. Er zijn grote investeringen nodig, vooral op het gebied van veiligheid en opleidingen. Die verdien je met het afhandelen van een paar vliegtuigplaten niet terug.’
Hij is sceptisch over de mogelijkheid om een nieuwe inkomstenbron aan te boren door expediteurs onderdak te bieden in de eigen afhandelingsloods. ‘Wij hebben neutraliteit hoog in het vaandel staan en zullen in ons nieuwe loods op Schiphol ZuidOost dan ook geen agenten zelf vracht laten afhandelen. Je moet het transparant houden.
De beveiliging is gecertificeerd volgens TAPA-A en we kunnen het ons ook niet permitteren vreemden binnen te laten. Dat perishable-agent J. van de Put bij Menzies kan afhandelen, zou niet onze keus zijn. Wij vragen ons af hoe de reacties zullen zijn van de andere expediteurs in de markt.’
De ware omwenteling op Schiphol is volgens Giling niet de komst van Panalpina aan het vrachtplatform maar het feit dat er zich in 25 jaar nooit zo veel nieuwe spelers aan de eerste linie hebben gemeld. ‘WFS, Swissport en Skylink zijn nieuwe spelers. Dát is de grote verandering. In 2003 was er nauwelijks aanbod van lokaties aan de eerste linie. De luchtvaartmaatschappijen krijgen nu weer keus.
Werklozen genoeg in dit land 300.000!!!!!
Niemand wil chauffeur worden,ja wel begrijpelijk als je een pittige opleiding moet volgen en tig maal examen moet doen.conclusie chauffeurs diploma afschaffen en de rijopleiding zwaarder maken en het probleem lost zichzelf op
Wanneer wordt Den Haag eens wakker en schaft men het chauffeursdiploma af?Het blijkt namelijk dat mensen geen zin zin hebben om vier maal examen te doen voor een laag betaalde baan. Laat de Polen maar komen!
Als je als chauf.€8.00 netto verdiend per uur is het dan leuk om overuren te maken
als je er dan € 7.00 voor deze krijgt?
Dat tekort aan chauffeurs toon dat nu eens werkelijk aan. Zet nu eens hier op internet een lijst met vacatures.
Ik zoek al enige tijd en bijvoorbeeld op de site van het CWI werk.nl zie ik hoofdzakelijk alleen uitzendbureau’s werven en dikwijls zie je op die manier dezelfde vacature terug bij 2 a 3 verschillende uitzendbureau’s en dat wil dus niet zeggen dat er opeens 3 openstaande vacatures zijn.
Als de CAO in het binnenlands wegvervoer een stuk aantrekkelijker zou zijn en ik de uren die ik moet wachten bij die klote DC`s gewoon betaald kreeg was ik gewoon chauffeur gebleven. 16 uur per dag werken en maar 14 uur betaald krijgen vind ik zeer slecht!!
als ik diesel met 12cent korting aanbied gaan ze nog naar de concurent die maar 9 cent korting geeft.tr.bedr.zijn dom.
De prijzen zullen alleen omhoog gaan, als er het betreffende transport, geen interresse bestaat voor oost-eurpeesche vervoerders. Noem bijv. binnenlandse distributie.