Luchtvracht: ‘Maatschappijen krijgen weer keus’

De traditionele afhandelaar is zeker niet afgeschreven. Dat zegt directeur Jeroen Giling van Skylink Handling Services. Hij ziet de gevolgen van het zelf afhandelen door netwerkexpediteurs als Panalpina niet als een specifieke zorg voor de eigen sector.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Dan toch maar het alternatieve vervoer.

Betuwelijn e.d.

Geplaatst door: J de Groot op

Dit zijn maar twee van de vele problemen waar de transport sector mee te maken krijgt (heeft). Volgens het markt principe moeten de prijzen wel stijgen. Wil men goed en efficient transport dan zullen de tarieven omhoog moeten. Industrie en handel (opdrachtgevers) moeten af van de korte termijn visie met frequente tenders gericht op eindeloze kosten besparing in combinatie met een vereiste van 200% service.

Geplaatst door: Jaap de Groot op

Wanneer vraag en aanbod van wat voor product of welke service dan ook in onbalans geraken is het een economische wetmatigheid dat de prijs voor het betreffende product of service omhoog of omlaag gaat. Voor transport kan dat niet anders zijn.

Geplaatst door: J. Voogt op

Het wegvervoer kent een dusdanige concurrentie, denk alleen maar eens aan de Poolse vervoerders, dat van een prijsverhoging op korte termijn geen sprake zal zijn.

Geplaatst door: Steven Konings op

En na jaren stilstand in tarieven en de slechte rendementen in het wegvervoer hoogst noodzakelijk.

Geplaatst door: Rob Kruyswijk op

Neen, Er is zoals bekend nog steeds een groot aanbod van vervoerders, inclusief de buitenlanders, zodat aanbieders van vracht, hun prijzen laag kunnen houden.

Geplaatst door: Eit van der Veen op

Tekort aan chauffeurs???!!! Dan moet men ook niet gaan zeiken als de Poolse chauffeurs ons banen gaan inpikken.

Geplaatst door: Anoniem op
Luchtvracht: ‘Maatschappijen krijgen weer keus’ | NT

Luchtvracht: ‘Maatschappijen krijgen weer keus’

De traditionele afhandelaar is zeker niet afgeschreven. Dat zegt directeur Jeroen Giling van Skylink Handling Services. Hij ziet de gevolgen van het zelf afhandelen door netwerkexpediteurs als Panalpina niet als een specifieke zorg voor de eigen sector.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Dan toch maar het alternatieve vervoer.

Betuwelijn e.d.

Geplaatst door: J de Groot op

Dit zijn maar twee van de vele problemen waar de transport sector mee te maken krijgt (heeft). Volgens het markt principe moeten de prijzen wel stijgen. Wil men goed en efficient transport dan zullen de tarieven omhoog moeten. Industrie en handel (opdrachtgevers) moeten af van de korte termijn visie met frequente tenders gericht op eindeloze kosten besparing in combinatie met een vereiste van 200% service.

Geplaatst door: Jaap de Groot op

Wanneer vraag en aanbod van wat voor product of welke service dan ook in onbalans geraken is het een economische wetmatigheid dat de prijs voor het betreffende product of service omhoog of omlaag gaat. Voor transport kan dat niet anders zijn.

Geplaatst door: J. Voogt op

Het wegvervoer kent een dusdanige concurrentie, denk alleen maar eens aan de Poolse vervoerders, dat van een prijsverhoging op korte termijn geen sprake zal zijn.

Geplaatst door: Steven Konings op

En na jaren stilstand in tarieven en de slechte rendementen in het wegvervoer hoogst noodzakelijk.

Geplaatst door: Rob Kruyswijk op

Neen, Er is zoals bekend nog steeds een groot aanbod van vervoerders, inclusief de buitenlanders, zodat aanbieders van vracht, hun prijzen laag kunnen houden.

Geplaatst door: Eit van der Veen op

Tekort aan chauffeurs???!!! Dan moet men ook niet gaan zeiken als de Poolse chauffeurs ons banen gaan inpikken.

Geplaatst door: Anoniem op