Tweede Maasvlakte: Containers zo veel mogelijk over water en spoor

Het containervervoer op de Tweede Maasvlakte moet zoveel mogelijk over water en spoor lopen. Dat hebben verkeersminister Karla Peijs en het Havenbedrijf Rotterdam in overleg met de Tweede Kamer besloten.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

transporteurs zijn al flexibel genoeg geworden door de tijd, de verladers moeten hun personeel eens meer motiveren, nu kijken ze alleen naar de klok 10 voor 5 handen wassen !!

Geplaatst door: Johan van Dalen op

Dit is een zeker feit, dat komt niet doordat de verladers dat niet willen, maar dat de communicatie tussen binnenvaart en verladers geen match heeft. Het is de verlader eraan gelegen de lading te verschepen en de binnenvaart heeft het belang het schip weer zo snel mogelijk gereed te hebben voor nieuwe lading. Doordit alles wordt er niet gezamelijk gekeken naar een betere oplossing. Dit is heel jammer, was dit wel gedaan, dan ben ik ervan overtuigd dat we een extra omzet op een binnenvaart schip

Geplaatst door: Ton van Meegen op

Het is erg gemakkelijk om de vervoerders de schuld te geven van de problemen die zich in het achterland voordoen.

Deze mensen die in dienst zijn bij een vervoerder moeten zich ook aan regels houden.

Geplaatst door: Jasper D. op
Tweede Maasvlakte: Containers zo veel mogelijk over water en spoor | NT

Tweede Maasvlakte: Containers zo veel mogelijk over water en spoor

Het containervervoer op de Tweede Maasvlakte moet zoveel mogelijk over water en spoor lopen. Dat hebben verkeersminister Karla Peijs en het Havenbedrijf Rotterdam in overleg met de Tweede Kamer besloten.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

transporteurs zijn al flexibel genoeg geworden door de tijd, de verladers moeten hun personeel eens meer motiveren, nu kijken ze alleen naar de klok 10 voor 5 handen wassen !!

Geplaatst door: Johan van Dalen op

Dit is een zeker feit, dat komt niet doordat de verladers dat niet willen, maar dat de communicatie tussen binnenvaart en verladers geen match heeft. Het is de verlader eraan gelegen de lading te verschepen en de binnenvaart heeft het belang het schip weer zo snel mogelijk gereed te hebben voor nieuwe lading. Doordit alles wordt er niet gezamelijk gekeken naar een betere oplossing. Dit is heel jammer, was dit wel gedaan, dan ben ik ervan overtuigd dat we een extra omzet op een binnenvaart schip

Geplaatst door: Ton van Meegen op

Het is erg gemakkelijk om de vervoerders de schuld te geven van de problemen die zich in het achterland voordoen.

Deze mensen die in dienst zijn bij een vervoerder moeten zich ook aan regels houden.

Geplaatst door: Jasper D. op