Poll details

Maersk krijgt die bestelde boten van 18.000 teu nooit vol

  • Natuurlijk wel, ze hebben de laagste kosten (23.8%)
  • Inderdaad, deze keer overschatten ze zichzelf (21.3%)
  • Ja hoor, bundeling van containerstromen gaat door (48.5%)
  • Welke grote boten? (6.4%)

Aantal stemmen: 668

Reacties

De reders bouwen samen aan schepen die veel meer capaciteit hebben dan nodig is om de groei van de wereldhandel de komende jaren op te vangen. Elke reder voor zich neemt misschien een goeie (bouw)beslissing, maar samen bouwen ze aan toekomstige verliezen.

Geplaatst door: Hajo van Delft op

Ik zag gisteren Hordijk tijdens het journaal. Het drukken van de kostprijs is de belangrijkste reden om dit soort schepen te bouwen, zei hij. Natuurlijk is het aantal aan te lopen havens ook een factor. Hoe minder havens in een rotatie, des te sneller alles weer opnieuw kan starten.
Daarmee is het direct ook heel belangrijk geworden voor havens die dit soort schepen kunnen behandelen dat ook het voor- en natransport goed georganiseerd is. Als haven kan je het je niet permitteren om overgeslagen

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

De nieuwe schepen van 18.000 teu zullen bovendeks 23 rijen containers laden. Dat is 1 rij meer dan Emma Maersk.

Geplaatst door: Redactie NT op

De schepen zijn 59 meter breed en dat is 30 TEU. De containerkranen hebben thans een maximum van 23. Gaan we nu zomaar ff de reikwijdte aanpassen?

Geplaatst door: Cees de Keijzer op

Nu Noord-Afrika via Twitter en Facebook bevrijd kan worden, moeten we misschien weer eens een ouderwetse kortsondige boycot overwegen van een land als China. Geen idee wat dat voor die grote boten betekent. Niet veel goeds, waarschijnlijk.

Geplaatst door: gerard van noordt op

binnen de containervaart zal ook een consolidatie gaan plaatsvinden. er is geen ontkomen aan.

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op
Reageren
500 tekens over
Alle velden met * zijn verplicht