Poll details

Binnenvaart blijkt veel onbetrouwbaarder dan gedacht

  • Nee, Waldhof is een incident (67.7%)
  • Ja, er is altijd wat (hoog water, laag water, stremming) (30.4%)
  • Anders, namelijk... (1.9%)

Aantal stemmen: 694

Reacties

Vervoer over water heeft de beste milieu en prijs/ kwaliteit verhouding.Hier kan geen ander transport middel aan tippen.

Geplaatst door: Tjeerd Meere op

Dit is echt een incident wat nog nooit eerder in deze mate is voorgekomen.Als we eventuele risico’s moeten vergelijken met trein/vrachtauto,dan is de binnenvaart nog steeds de meest veilige transport mogelijkheid.Toevallig gisteren op de A16 moeten worden omgeleid vanwege een ongeluk.Heel de weg afgezet.

Geplaatst door: Cor Klein op

Ben zeer benieuwd wie er voor de tweede optie hebben gekozen. Heel flauw. Zet de radio aan en tel per dag hoeveel files en andere problemen er zijn waarbij een vrachtwagen betrokken is. Als dat zo ook voor de binnenvaartsector zou gelden, dan is optie 2 een optie.

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

Ga zelf al ruim 25 jaar mee in de scheep/binnen vaart maar dit is nog nooit voorgekomen. Een dergelijk incident is geen graadmeter voor de meest betrouwbare transportmodaliteit. Een dergelijke tendensieuze stelling is het NT onwaardig.

Geplaatst door: Hans van der Arend op

Ongevallen zorgen ten aller tijden voor logistieke problemen, ook bij het wegtransport of spoorwegen. Denk hierbij aan de brand in de Gothardtunnel of of kanaaltunnel of bij het ontsporen van een trein bij Zevenaar. De Waldorf is in dit geval een heel uitzonderlijk incident. Alle trensport sectoren hebben elkaar nodig en is het beter om samen te werken dan met een vinger te wijzen.

Geplaatst door: Gerhard de Jonge op

Onbetrouwbaar, maar wel fotogeniek, dat zeg ik. En welke modlaiteit is 100 procent betrouwbaar?
Nou dan. Laten we de binnenvaart niet beoordelen op zo’n incident.

Geplaatst door: gerard van noordt op

De binnenvaart verricht over het algemeen in alle stilte haar taak.Als veiligste, groenste en ook nog eens goedkoopste modaliteit vervoert de binnenvaart miljoenen tonnen per jaar door heel Europa. Een incident valt direct op en heeft in dit geval zelfs een logistiek infarct tot gevolg. Gelukkig gebeurt dit zelden en kan de binnenvaart haar reputatie van fileloos en op tijd leveren meestal meer dan waar maken.

Geplaatst door: Erik van Toor op
Reageren
500 tekens over