Binnenvaart blijkt veel onbetrouwbaarder dan gedacht
Nee, Waldhof is een incident (67.7%)
Ja, er is altijd wat (hoog water, laag water, stremming) (30.4%)
Anders, namelijk... (1.9%)
Aantal stemmen: 694
Reacties
onzin.Binnenvaart is wel degelijk betrouwbaar en vergeleken met b.v. wegtransport vele malen milieuvriendelijker
Onzin. De Binnenvaart is wel degelijk betrouwbaar maar met incidenten als deze zijn we volkomen afhankelijk van de Duitse organisaties die hier totaal niet op voorbereid zijn.Tijd om op korte termijn te evalueren zodat men hier in de toekomst beter mee om gaat.
Dom om te denken dat tankschepen geen langsschot nodig hebben.
Als de tanks vol zijn kan dit. zodra er vrije ruimte is kan je het vergeten. Ga terug naar je jeugd en speel weer met lange bakjes en zie wat er gebeurd met vloeistof in het bakje.
Reactie van oud rijntankvaart schipper.
Overigens blijkt uit dit ongeval dat er weinig tot geen stabiliteits proeven zijn gedaan anders zou er geen certificaat zijn afgegeven.
vergelijk het eens met de weg, gaat er wel eens een dag voorbij dat daar niks gebeurd met vrachtwagens? En dan gaat het niet over het aantal truck/schepen maar over de ton kilometers als belangrijkste graatmeter
Als ik de reacties zo eens lees, concludeer ik dat niet een modaliteit te vertrouwen is. Wat gaan we daar dan aan doen?
Er gebeuren de laatste tijd veel incidenten in de binnenvaart .
Als je het aantal trucks tegenover het aantal schepen zet dan is de binnenvaart niet betrouwbaarder als het wegvervoer zeker gezien de impact van diverse incidenten.
Hiermee suggereert men dat het wegvervoer onbetrouwbaar is en dat is zeker niet het geval.
onzin.Binnenvaart is wel degelijk betrouwbaar en vergeleken met b.v. wegtransport vele malen milieuvriendelijker
Onzin. De Binnenvaart is wel degelijk betrouwbaar maar met incidenten als deze zijn we volkomen afhankelijk van de Duitse organisaties die hier totaal niet op voorbereid zijn.Tijd om op korte termijn te evalueren zodat men hier in de toekomst beter mee om gaat.
Dom om te denken dat tankschepen geen langsschot nodig hebben.
Als de tanks vol zijn kan dit. zodra er vrije ruimte is kan je het vergeten. Ga terug naar je jeugd en speel weer met lange bakjes en zie wat er gebeurd met vloeistof in het bakje.
Reactie van oud rijntankvaart schipper.
Overigens blijkt uit dit ongeval dat er weinig tot geen stabiliteits proeven zijn gedaan anders zou er geen certificaat zijn afgegeven.
vergelijk het eens met de weg, gaat er wel eens een dag voorbij dat daar niks gebeurd met vrachtwagens? En dan gaat het niet over het aantal truck/schepen maar over de ton kilometers als belangrijkste graatmeter
Als ik de reacties zo eens lees, concludeer ik dat niet een modaliteit te vertrouwen is. Wat gaan we daar dan aan doen?
Er gebeuren de laatste tijd veel incidenten in de binnenvaart .
Als je het aantal trucks tegenover het aantal schepen zet dan is de binnenvaart niet betrouwbaarder als het wegvervoer zeker gezien de impact van diverse incidenten.
Hiermee suggereert men dat het wegvervoer onbetrouwbaar is en dat is zeker niet het geval.