Uit de actuele volumecijfers blijkt dat Schiphol op exportgebied nog geen last heeft van het afnemend internationaal vrachtaanbod.
De Zwitserse expediteur Kuehne + Nagel (K+N) bleef marktleider op de Nederlandse markt en vergrootte met een groei van 16% de voorsprong op de nummer twee, DHL Global Forwarding. Rhenus Air, het oude Road Air, en het Zwitserse Panalpina wisten met een groei van respectievelijk 22% en 25% ook goede zaken te doen in de top vijf van de Nederlandse luchtvrachtmarkt. De matige groei van UPS van nauwelijks 2% betekende dat de Amerikaanse transportgigant zijn derde plek op de Nederlandse IATA-ranglijst moest afstaan aan het Duitse Rhenus.

De groente-expediteurs Blue Sky Cargo en Copex Air waren de grootste verliezers op de lijst. Blue Sky, de huisexpediteur van veilingbedrijf The Greenery, leverde bijna 16% in, terwijl het volume van Copex Air, een zusterbedrijf van Rhenus, een daling liet zien van 9%. Blue Sky mag zich ondanks het grote verlies nog steeds het enige Nederlandse expeditiebedrijf noemen in de IATA top tien. De rest van de vrachtbedrijven is in buitenlandse handen.