Daarbij worden B767-vrachtvliegtuigen (capaciteit zestig ton) van zusterbedrijf DHL Aviation ingezet die normaliter binnen Europa pakketten vervoeren. Om het verlies aan vrachtvluchten binnen de EU op te vangen, gaat DHL meer gebruikmaken van truckdiensten op een aantal bestemmingen.

Ook worden kleinere vliegtuigen ingezet binnen Europa, omdat het aanbod aan pakketten in Europa is geslonken. Dat meldt de pakketvervoerder aan het blad Cargoforwarder.

Afrika

DHL overweegt ook met eigen vrachtvliegtuigen vluchten te openen tussen Brussel en Afrika, nu de vrachtcapaciteit op de passagiersvluchten van Brussel Airlines vanaf de Belgische hoofdstad grotendeels is weggevallen door het stopzetten van die diensten. Samen met luchtvaartorganisaties bekijkt DHL Express nu welke luchthavens in Afrika nog open zijn voor vliegverkeer.

Perishables

Via Miami kan DHL de pakketstromen vanaf Europa naar Noord- en Zuid-Amerika grotendeels openhouden. Op de retourvluchten worden hoofdzakelijk perishables meegenomen voor de Europese markt.

De laatste twee weken heeft DHL het pakketvolume zien dalen. Zo bleef het aanbod 10% onder de jaarprognose voor dit jaar, maar lag het nog steeds boven het vervoerde volume vorig jaar