Het resterend investeringsbedrag gaat naar de verdere automatisering van de sorteerdepots in China, het landvervoer en het afbetalen van oude kredieten. SF Airlines beschikt over een vloot aan kleine tot middelgrote vrachtvliegtuigen voor het fijnmazig expresnetwerk in China. Het gaat om dertig B757’s, zeventien B737F’s en acht B767BCF’s. Twee jaar geleden kocht de expresvervoerder ook de eerste twee vrachtjumbo’s, B747-400ERF’s, voor het intercontinentaal pakketvervoer.

Analisten verwachten dat SF vooral op dat segment de vloot verder wil uitbouwen. Het kiest daarbij niet voor de meest moderne vrachtvliegtuigen, maar voor goedkopere tweedehands freighters. Zo waren de eerste twee B747-400ERF’s nog afdankertjes, afkomstig uit de failliete boedel van Jade Cargo.

Hahn Airport

De twee vrachtjumbo’s worden sinds kort ingezet op de eerste intercontinentale lijndienst van SF Airlines, tussen het Chinese Wuxi via Chongqing naar Hahn Airport bij het Duitse Frankfurt. Het gaat daarbij voorlopig om drie vluchten in de week.

In tegenstelling tot veel vrachtmaatschappijen gaan de zaken voor SF Holding crescendo, blijkt uit het laatste financiële bericht van het bedrijf aan de beurs van Shenzhen. Zo steeg de omzet met bijna 25% naar 1,3 miljard dollar over de eerste tien maanden van het jaar, terwijl het pakketvolume met 48,5% toenam.