Tegenover het Amerikaanse webstite Cargofacts bevestigt AF-KLM de deal en zegt dat het vrachtbedrijf eind augustus weer kan beschikken over de B777. AF-KLM pendelt tot die tijd met de vrachtjumbo van Cargolux drie keer in de week tussen de luchthavens van Parijs (Charles de Gaulle) er Chicago. Op de retourvluchten wordt er een tussenstop gemaakt in het Schotse Prestwick (vrijdag) en een op de luchthaven van Dublin (zaterdag).

D-check

De B777 werd in 2009 in dienst genomen door Air France-KLM Cargo en krijgt nu na tien jaar de eerste verplichte D-check. Air France Cargo beschikt nog over een tweede B777F. Een derde werd na amper een jaar in 2010 afgestoten aan expresvervoerder FedEx in het kader van een reductie van de vrachtvloot. De vrachtvluchten met de twee B777 worden uitgevoerd door Air France Cargo. Bij KLM/Martinair vliegen nog vier B747-400F’s, waarvan een de respectabele leeftijd van 29 jaar heeft bereikt.