Via de eigen vrachtdiensten wil de expediteur over voldoende capaciteit kunnen beschikken. en is het niet afhankelijk van de vrachtruimte die de luchtvaartmaatschappijen op de bestaande lijndiensten hebben. ‘Wij verwachten dat het komend piekseizoen wederom druk zal worden voor de luchtvrachtsector. Met onze eigen chartervluchten kunnen wij onze verladers vaste transito-tijden aanbieden’, aldus Timo Stroh, hoofd global air freight van Dachser.

AirBridgeCargo

Ook de Russische vrachtmaatschappij AirBridgeCargo verwacht een druk kerstseizoen, maar niet zo druk als vorig jaar ‘toen alles vol was’. Vooral de vraag naar capaciteit vanaf Europa naar China is nu nog een stuk minder dan in 2017, constateert de vrachtvervoerder. AirBridgeCargo verwacht echter dat het pakketvervoer binnenkort door de sterke vraag uit de e-commerce-markt sterk zal groeien.

Het Zwitserse Panalpina voorziet ook een sterke toename van het vrachtaanbod uit e-commerce. In nog geen twee jaar is dat volume gegroeid van nul naar 20.000 ton.