Luchtvracht blijft worstelen met vervoer perishables

Iata vrachtcongres

Het volume aan bloemen en groente op (vracht)vliegtuigen blijft elk jaar stijgen, maar de kwaliteit van dit vervoer groeit nauwelijks mee.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ja, wat zou het fantastisch zijn als alle Chinezen straks verse spersieboontjes ut Kenia kunnen eten. Zijn jullie helemaal gek geworden ! Ooit gehoord van klimaat opwarming ?

Geplaatst door: herman aartsen op

Het is onbegrijpelijk dat wegvervoer en zeevervoer al vele decennia uitstekend uitgerust zijn om gekoelde lading onbeperkt op de juiste temperatuur en vaak ook nog vochtigheid en indien gewenst atmosfeer) te houden, terwijl het voor de buitenwereld veel modernere luchtvrachtcomplex in feite niet verder is dan in 1950.
Het moet toch mogelijk zijn om reeferaansluitingen in vliegtuigen te maken voor envirotainer-achtige koelcontainers. De afvalhitte kan gebruikt worden om de binnenkant het vliegtuig op grote hoogte te verwarmen. Er is markt genoeg, maar er zijn geen aanbieders. Verbazingwekkend.

Geplaatst door: Ronald Vogelezang op
Luchtvracht blijft worstelen met vervoer perishables | NT

Luchtvracht blijft worstelen met vervoer perishables

Iata vrachtcongres

Het volume aan bloemen en groente op (vracht)vliegtuigen blijft elk jaar stijgen, maar de kwaliteit van dit vervoer groeit nauwelijks mee.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ja, wat zou het fantastisch zijn als alle Chinezen straks verse spersieboontjes ut Kenia kunnen eten. Zijn jullie helemaal gek geworden ! Ooit gehoord van klimaat opwarming ?

Geplaatst door: herman aartsen op

Het is onbegrijpelijk dat wegvervoer en zeevervoer al vele decennia uitstekend uitgerust zijn om gekoelde lading onbeperkt op de juiste temperatuur en vaak ook nog vochtigheid en indien gewenst atmosfeer) te houden, terwijl het voor de buitenwereld veel modernere luchtvrachtcomplex in feite niet verder is dan in 1950.
Het moet toch mogelijk zijn om reeferaansluitingen in vliegtuigen te maken voor envirotainer-achtige koelcontainers. De afvalhitte kan gebruikt worden om de binnenkant het vliegtuig op grote hoogte te verwarmen. Er is markt genoeg, maar er zijn geen aanbieders. Verbazingwekkend.

Geplaatst door: Ronald Vogelezang op