TIACA: nieuwe emissieregels Brussel meer vervuilend

De internationale luchtvrachtkoepel TIACA vindt dat het nieuwe Emissions Trading Scheme (ETS) van EU de CO2-uitstoot niet verder terugdringt in de luchtvracht maar juist zal laten toenemen.

Volgens de belangenorganisatie moet het probleem met de CO2-uitstoot in de luchtvaart mondiaal worden aangepakt door de VN-organisatie ICAO.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Aan het huidig prijsniveau van emissierechten (6,20 EUR per ton CO2) bedraagt de kost per ton jet fuel maar rond de 20 EUR (www.airets.org). Zelfs al wordt de kost voor bijkomende emissierechten een stuk hoger dan zijn er naast de emissiekosten ook andere kosten zoals personeelskosten die mee genomen moeten worden om te bepalen of het economisch zinvol is om een tussenstop te maken. Meer dan 60 % van luchtvracht gaat trouwens via passagiersvliegtuigen.

Geplaatst door: Erik van Agtmaal op

Emissie rechten, wat een farce, Europa betalen voor nog meer onzin dat uit de VN komt. global warming en climate change de grootste oplichting waar alles en iedereen maar aan meedoet om geld aan te verdienen, hulde voor de mensen die meer vervuilen om minder te hoeven betalen.
VN en die oplichters uit Brussel proberen hun zakken te vullen

Geplaatst door: Kees op
TIACA: nieuwe emissieregels Brussel meer vervuilend | NT

TIACA: nieuwe emissieregels Brussel meer vervuilend

De internationale luchtvrachtkoepel TIACA vindt dat het nieuwe Emissions Trading Scheme (ETS) van EU de CO2-uitstoot niet verder terugdringt in de luchtvracht maar juist zal laten toenemen.

Volgens de belangenorganisatie moet het probleem met de CO2-uitstoot in de luchtvaart mondiaal worden aangepakt door de VN-organisatie ICAO.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Aan het huidig prijsniveau van emissierechten (6,20 EUR per ton CO2) bedraagt de kost per ton jet fuel maar rond de 20 EUR (www.airets.org). Zelfs al wordt de kost voor bijkomende emissierechten een stuk hoger dan zijn er naast de emissiekosten ook andere kosten zoals personeelskosten die mee genomen moeten worden om te bepalen of het economisch zinvol is om een tussenstop te maken. Meer dan 60 % van luchtvracht gaat trouwens via passagiersvliegtuigen.

Geplaatst door: Erik van Agtmaal op

Emissie rechten, wat een farce, Europa betalen voor nog meer onzin dat uit de VN komt. global warming en climate change de grootste oplichting waar alles en iedereen maar aan meedoet om geld aan te verdienen, hulde voor de mensen die meer vervuilen om minder te hoeven betalen.
VN en die oplichters uit Brussel proberen hun zakken te vullen

Geplaatst door: Kees op