Security: Havenbedrijf en douane denken verschillend over 100 procent containerscans

Terwijl zowat de hele wereld moord en brand schreeuwt over het Amerikaanse plan om buitenlandse havens vanaf 2012 te dwingen elke container te scannen die naar de VS wordt verscheept, reageert de Rotterdamse haven opvallend instemmend.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Een ander haalt er voordeel uit. Antwerpen, Vlissingen, Zeebrugge, enz. … daar staken ze niet.

Geplaatst door: Nehalania 4u2 op

Ze moeten dit bij Smit toch anders proberen op te lossen. Kijk maar naar Maersk, die hebben een 50-50 contract. Denk dat veel rederijen dit voorbeeld gaan volgen (= minder inkomsten en alle gevolgen vandien). Daarnaast wijken inderdaad verschillende schepen uit naar Antwerpen & Zeebruge, wat weer niet ten goede komt voor Rotterdam

Geplaatst door: Ad op

Helemaal mee eens. Maar inderdaad niet alleen de slepers zijn hier debet aan. Zoals ook anderen reeds aangaven is de imagoschade van Rotterdam als haven mede veroorzaakt door problemen bij de ECT en de acties van de douane. Ik kan me voorstellen dat je als werknemer van Smit, die meerdere jaren achtereen publicaties ziet die melden dat de winst wederom ‘bijna’ verdubbeld is, in die enorme winsten wilt meedelen door een hoger salaris. Maar dit soort acties zal alleen een averechts effect hebben o

Geplaatst door: Werner op

Ware aard verloochent zich niet! Jan Marijnissen, voorheen Marxistisch-Maoistisch communist en ex-beroepsstakingsleider o.a. Unox, Oss wilde toch zo graag met de SP regeringsverantwoordelijkheid dragen. We kennen hem intussen gelukkig weer, na de toespraak tot het personeel van Smit:

Alles afbreken en op de puinhopen een nieuwe communistische heilstaat stichten

Geplaatst door: Luigi op

Eerst de problemen met het RVV dat strenger controleerde dan Antwerpen en Hamburg, toen de problemen met het computersysteem van de ECT, toen de stakingen bij de ECT en de “acties” van de douane. En daarbij dan nu nog de staking bij Smit. Monopolisten en overheid dragen er gezamenlijk zorg voor dat Rotterdam zijn positie – toch al onder druk door de congestie – snel kwijtraakt. Slecht voor al die dienstverleners die service en snelheid wle in het vaandel hebben.

Geplaatst door: Richard op

Het zijn niet alleen de slepers van Smit natuurlijk alhoewel dit wel mischien de druppel kan zijn. Het gaat om het totale plaatje. Het falen van de ECT met stakingen – softwareproblemen en niet vergeten de arrogantie. Daarnaast het ambtelijk apparaat waar het meedenken uit het verleden heeft plaatsgemaakt voor het idee “als ik het niet weet dan doe ik niets – ga ook niet verder vragen want dat is niet goed voor mijn promotie”,en nu zijn ze ook nog aktie aan het voeren. Dan mischien de slepers,

Geplaatst door: Clemens V. op

Je zou ook kunnen stellen dat de ontoegeeflijkheid van de directie van Smit de goede naam van Rotterdam definitief om zeep helpen.

Staken is een recht wat kan worden ingezet om je eisen kracht bij te zetten in een conflict tussen een directie en haar werknemers die graag mee willen delen in de grote winsten die een bedrijf behaald heeft.

Geplaatst door: Helma op
Security: Havenbedrijf en douane denken verschillend over 100 procent containerscans | NT

Security: Havenbedrijf en douane denken verschillend over 100 procent containerscans

Terwijl zowat de hele wereld moord en brand schreeuwt over het Amerikaanse plan om buitenlandse havens vanaf 2012 te dwingen elke container te scannen die naar de VS wordt verscheept, reageert de Rotterdamse haven opvallend instemmend.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Een ander haalt er voordeel uit. Antwerpen, Vlissingen, Zeebrugge, enz. … daar staken ze niet.

Geplaatst door: Nehalania 4u2 op

Ze moeten dit bij Smit toch anders proberen op te lossen. Kijk maar naar Maersk, die hebben een 50-50 contract. Denk dat veel rederijen dit voorbeeld gaan volgen (= minder inkomsten en alle gevolgen vandien). Daarnaast wijken inderdaad verschillende schepen uit naar Antwerpen & Zeebruge, wat weer niet ten goede komt voor Rotterdam

Geplaatst door: Ad op

Helemaal mee eens. Maar inderdaad niet alleen de slepers zijn hier debet aan. Zoals ook anderen reeds aangaven is de imagoschade van Rotterdam als haven mede veroorzaakt door problemen bij de ECT en de acties van de douane. Ik kan me voorstellen dat je als werknemer van Smit, die meerdere jaren achtereen publicaties ziet die melden dat de winst wederom ‘bijna’ verdubbeld is, in die enorme winsten wilt meedelen door een hoger salaris. Maar dit soort acties zal alleen een averechts effect hebben o

Geplaatst door: Werner op

Ware aard verloochent zich niet! Jan Marijnissen, voorheen Marxistisch-Maoistisch communist en ex-beroepsstakingsleider o.a. Unox, Oss wilde toch zo graag met de SP regeringsverantwoordelijkheid dragen. We kennen hem intussen gelukkig weer, na de toespraak tot het personeel van Smit:

Alles afbreken en op de puinhopen een nieuwe communistische heilstaat stichten

Geplaatst door: Luigi op

Eerst de problemen met het RVV dat strenger controleerde dan Antwerpen en Hamburg, toen de problemen met het computersysteem van de ECT, toen de stakingen bij de ECT en de “acties” van de douane. En daarbij dan nu nog de staking bij Smit. Monopolisten en overheid dragen er gezamenlijk zorg voor dat Rotterdam zijn positie – toch al onder druk door de congestie – snel kwijtraakt. Slecht voor al die dienstverleners die service en snelheid wle in het vaandel hebben.

Geplaatst door: Richard op

Het zijn niet alleen de slepers van Smit natuurlijk alhoewel dit wel mischien de druppel kan zijn. Het gaat om het totale plaatje. Het falen van de ECT met stakingen – softwareproblemen en niet vergeten de arrogantie. Daarnaast het ambtelijk apparaat waar het meedenken uit het verleden heeft plaatsgemaakt voor het idee “als ik het niet weet dan doe ik niets – ga ook niet verder vragen want dat is niet goed voor mijn promotie”,en nu zijn ze ook nog aktie aan het voeren. Dan mischien de slepers,

Geplaatst door: Clemens V. op

Je zou ook kunnen stellen dat de ontoegeeflijkheid van de directie van Smit de goede naam van Rotterdam definitief om zeep helpen.

Staken is een recht wat kan worden ingezet om je eisen kracht bij te zetten in een conflict tussen een directie en haar werknemers die graag mee willen delen in de grote winsten die een bedrijf behaald heeft.

Geplaatst door: Helma op