Gelet op de (te) hoge snelheid, te weinig tussenruimte, inrijden op stilstaande files, scharen, onderlinge aanrijdingen, ongevallen op vluchtstroken ben ik de mening en ervaring toegedaan dat relatief veel (truck)ongevallen door het rijgedrag van ( beroeps) chauffeurs ontstaan. Wat te denken van het mobiele telefoonverkeer????vrachtwagens en personenwagens vanaf EURO 75K blijken standaar niet handsfree uitgerust te zijn !!! Het gedrag zal niet veranderen. CJIB op de deurmat ook niet. Veel meer s
People buy, trucks supply.
Misschien is het is leuk om een week niets te vervoeren, ik denk dat de zwarte schapen van de weg dan vanzelf ‘heilig’ worden.
Dus ga lekker door met schuimen, je tuinset wordt alleen maar duurder!!!!!
Even als reactie op het bericht van Alex volledig begrip voor zowel de vrachtwagenchauffeur als voor de automobilist. Begrip voor elkaar hebben, dan zou het probleem zeker verminderen c.q. oplossen. Maar met de huidige 24uurs economie waar wij nu in leven is dit ver te zoeken. Wat betreft overtredingen in het verkeer, hier hebben wij een verkeerswet voor aangenomen die door het politieapparaat bewaakt wordt of moet worden !
Vrachtwagen chauffeurs worden vaak afgesneden hoevaak zie je het niet een personen auto welke van de linkerbaan in 1x doorschuift naar de afrit even extra hard remmen tussen de vrachtwagens op de rechterbaan. er is maar 1 manier om het te voorkomen. laat zo ver mogelijk van te voren zien wat je gaat doen dan kunnen anderen daarop anticiperen.
afgaand op het vorige bericht weet ik het nu zeker dat de grootste schuld van de ongevallen bij de automobilisten ligt aangezien afslagen in nederland ruimschoots van te voren worden aangegeven met borden boven en langs de weg!
plus het feit dat de meeste automobilisten al beginnen te vloeken als ze een vrachtwagen zien die hun knipperlicht aanzetten om in te gaan halen en snel gas bij geven en zich tussen de vangrail en truck in wringen waardoor de chauffeur schrikt wat een ongeval als gevolg
Mooie programma’s zoals blik op de weg etc. waarin gefilmd wordt hoe dicht een personenauto op de ander zit..(klevers genoemd) Hebben we ooit wel eens stil gestaan bij het vrachtverkeer waar soms tussen 2 vrachtauto’s geen speld tussen te krijgen is ? Ook bij afslagen rijden de vrachtauto’s soms zo dicht op elkaar dat je inderdaad niet ziet waar de afslag is en je zelfs geen gelegenheid krijgt om er tussen te komen ! nogmaals of je vrachtauto bent of personen auto…HOU AFSTAND dan ben ik er zek
ze rijden vaak zo dicht op elkaar dat er niet eens een personen auto tussen kan. Niet dat dat erg veilig is maar wel vervelend met uitvoegen. Dat automobilisten mede veroorzakers zijn kan je niet betwisten, maar de vrachtwagen chauffeur voelt zich erg vaak groot en onverslaanbaar
Gelet op de (te) hoge snelheid, te weinig tussenruimte, inrijden op stilstaande files, scharen, onderlinge aanrijdingen, ongevallen op vluchtstroken ben ik de mening en ervaring toegedaan dat relatief veel (truck)ongevallen door het rijgedrag van ( beroeps) chauffeurs ontstaan. Wat te denken van het mobiele telefoonverkeer????vrachtwagens en personenwagens vanaf EURO 75K blijken standaar niet handsfree uitgerust te zijn !!! Het gedrag zal niet veranderen. CJIB op de deurmat ook niet. Veel meer s
People buy, trucks supply.
Misschien is het is leuk om een week niets te vervoeren, ik denk dat de zwarte schapen van de weg dan vanzelf ‘heilig’ worden.
Dus ga lekker door met schuimen, je tuinset wordt alleen maar duurder!!!!!
Even als reactie op het bericht van Alex volledig begrip voor zowel de vrachtwagenchauffeur als voor de automobilist. Begrip voor elkaar hebben, dan zou het probleem zeker verminderen c.q. oplossen. Maar met de huidige 24uurs economie waar wij nu in leven is dit ver te zoeken. Wat betreft overtredingen in het verkeer, hier hebben wij een verkeerswet voor aangenomen die door het politieapparaat bewaakt wordt of moet worden !
Vrachtwagen chauffeurs worden vaak afgesneden hoevaak zie je het niet een personen auto welke van de linkerbaan in 1x doorschuift naar de afrit even extra hard remmen tussen de vrachtwagens op de rechterbaan. er is maar 1 manier om het te voorkomen. laat zo ver mogelijk van te voren zien wat je gaat doen dan kunnen anderen daarop anticiperen.
afgaand op het vorige bericht weet ik het nu zeker dat de grootste schuld van de ongevallen bij de automobilisten ligt aangezien afslagen in nederland ruimschoots van te voren worden aangegeven met borden boven en langs de weg!
plus het feit dat de meeste automobilisten al beginnen te vloeken als ze een vrachtwagen zien die hun knipperlicht aanzetten om in te gaan halen en snel gas bij geven en zich tussen de vangrail en truck in wringen waardoor de chauffeur schrikt wat een ongeval als gevolg
Mooie programma’s zoals blik op de weg etc. waarin gefilmd wordt hoe dicht een personenauto op de ander zit..(klevers genoemd) Hebben we ooit wel eens stil gestaan bij het vrachtverkeer waar soms tussen 2 vrachtauto’s geen speld tussen te krijgen is ? Ook bij afslagen rijden de vrachtauto’s soms zo dicht op elkaar dat je inderdaad niet ziet waar de afslag is en je zelfs geen gelegenheid krijgt om er tussen te komen ! nogmaals of je vrachtauto bent of personen auto…HOU AFSTAND dan ben ik er zek
ze rijden vaak zo dicht op elkaar dat er niet eens een personen auto tussen kan. Niet dat dat erg veilig is maar wel vervelend met uitvoegen. Dat automobilisten mede veroorzakers zijn kan je niet betwisten, maar de vrachtwagen chauffeur voelt zich erg vaak groot en onverslaanbaar