Dat stelt risico-adviseur Aon op grond van een nieuwe editie van de kaart die de wereldwijde terreurdreiging weergeeft. Aon, dat zijn Nederlandse hoofdkantoor in Rotterdam heeft, publiceerde dinsdag de Terrorism Threat Map 2007. De kaart, die een objectief overzicht geeft van de terreurdreiging in meer dan tweehonderd landen, laat zien dat Al Qaida en hieraan gelieerde terreurgroepen verzwakken. Aan de andere kant staan, meer dan ooit, terroristische plannen geheel los van elkaar. "We moeten onverminderd alert blijven," zegt Paul Bassett, Executive Director van Aon Crisis Management. Bassett: "De oorlog tegen de terreur lijkt, met name in Afghanistan, de bevel- en controlestructuur van Al Qaida te verstoren.
De terreurgroepen en -cellen van afzonderlijke landen zijn meer gefragmenteerd en dit leidt tot een lager coördinatieniveau. Het nadeel hiervan is dat de vele uiteenlopende terroristische plannen op zichzelf staan. Het feit dat een plan voor een aanslag in een bepaald land is verijdeld, wil nog niet zeggen dat andere plannen hiermee ook van de baan zijn." Terwijl de terreurnetwerken gefragmenteerder en minder gecoördineerd opereren, lijken de inlichtingendiensten en de terreurbestrijders wereldwijd steeds beter georganiseerd en gecoördineerd te worden. De verschuivingen in terreurontwikkelingen hebben belangrijke gevolgen voor het bedrijfsleven. "Bedrijven moeten zich realiseren dat het niveau en de vorm van het terreurrisico voortdurend aan verandering onderhevig is", stelt Bassett. "Wanneer een regio meer of minder vatbaar wordt voor een aanslag verandert het risicoprofiel voor organisaties aldaar. De kwetsbaarheden in de bedrijfsvoering en inkomstenstromen verschuiven.
Naarmate de conflicten in het Midden-Oosten zich verder ontwikkelen, kunnen we bijvoorbeeld meer internationale bewegingen van jihadstrijders verwachten. Dit heeft gevolgen voor de vorm en het niveau van de terreurdreiging."
Voor de radio hoor ik alleen maar DOOR een vrachtauto.Nog niet 1x DOOR een personenauto.
Chauffeur is een vak, en ook het besturen van een personenauto vereist de nodige vaardigheden. Helaas denken veel personenauto bestuurders dat het rijden wel even erbij kan en wordt ondergeschikt gemaakt aan bellen, papieren of krant lezen, met de laptop spelen of notities maken. Dat hierdoor afslagen (bijna) worden gemist en nog even voor de vrachtauto moet worden uitgevoegd is dan te verwachten. Het gaat om opletten en een klein beetje tolerantie. Overigens rij ik zelf 40.000 met een personena
Beste mensen, alles draait om wederzijds begrip denk hier eens over na! Ik zit 175.000 km per jaar op de weg en al 30 jaar als ik erover nadenk wat er in die tijd veranderd is,dan heeft dat heel veel met tijd te maken wie neemt er nog tijd om zich op een normale manier te verplaatsen.kijk ook ik die iedere dag op de weg zit maakt fouten,maar mijn ervaring is leg je tijdsdruk of stress niet in je rijstijl als je begrijpt wat ik bedoel en niet zoals je nu iedere dag ziet dat men kost wat kost erdo