Security: Proef authorized economic operator roept nog veel vragen op

Als de authorized economic operator-status (AEO) in januari 2008 moet worden ingevoerd, dient er nog veel te worden verbeterd. Zo ligt de focus nu nog op de fiscale inslag en minder op de veiligheid, is de douane gebaat bij meer logistieke kennis en is het nog niet duidelijk bij welke veiligheidsprogramma’s de AEO aansluit.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

De prijs van het grote aantal lege ritten, die door deze cabotagebeperking zullen ontstaan, zal zeer zeker in de vervoersprijs van de volle ritten worden verwerkt.

De gevolgen zullen zijn:

1) sterk duurder wordende produkten;

2) meer vrachtverkeer, waardoor meer files, meer wegonderhoud, meer brandstofverbruik, meer CO2 & NOx uitstoot; langere transporttijden, etc.

Geplaatst door: Michiel de Jongh / CVH Benelux op

Misschien een beperking van de vrije democratie maar zeker ook een beperking van de bewegingsvrijheid van Oost Europese vervoerders die met erg afwijkende kosten ons minder kunnen beconcurreren. Dus beter voor de bv NL en haar werknemers/ondernemers.

Geplaatst door: Hans de Bruijn op
Security: Proef authorized economic operator roept nog veel vragen op | NT

Security: Proef authorized economic operator roept nog veel vragen op

Als de authorized economic operator-status (AEO) in januari 2008 moet worden ingevoerd, dient er nog veel te worden verbeterd. Zo ligt de focus nu nog op de fiscale inslag en minder op de veiligheid, is de douane gebaat bij meer logistieke kennis en is het nog niet duidelijk bij welke veiligheidsprogramma’s de AEO aansluit.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

De prijs van het grote aantal lege ritten, die door deze cabotagebeperking zullen ontstaan, zal zeer zeker in de vervoersprijs van de volle ritten worden verwerkt.

De gevolgen zullen zijn:

1) sterk duurder wordende produkten;

2) meer vrachtverkeer, waardoor meer files, meer wegonderhoud, meer brandstofverbruik, meer CO2 & NOx uitstoot; langere transporttijden, etc.

Geplaatst door: Michiel de Jongh / CVH Benelux op

Misschien een beperking van de vrije democratie maar zeker ook een beperking van de bewegingsvrijheid van Oost Europese vervoerders die met erg afwijkende kosten ons minder kunnen beconcurreren. Dus beter voor de bv NL en haar werknemers/ondernemers.

Geplaatst door: Hans de Bruijn op