Security: Rederijen bang voor 100 procent scannen containers

Elke container die naar de Verenigde Staten wordt verscheept, moet in de buitenlandse vertrekhaven eerst worden gescand. Dat staat in de ontwerpwet ‘Sail Only if Scanned Act’ (SOS wet), die naar verwachting deze week wordt besproken in de commissie binnenlandse veiligheid van het Amerikaanse congres.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Niet alleen de files maar zeker ook de weekendkilometers kunnen op deze manier worden geprijst; al ben ik leaserijder verwacht ik dan toch wel dat de overheid ook de leaserijders hierbij rechtevenredig aanpakt (en dus niet de werkgever dit toestaat te voldoen/vergoeden). Onverwijld moeten dan wel alle inkomsten hieruit ingezet worden ter verbetering van de alternatieven om toch mobiel te blijven. Ik woon op ca 15 km afstand van Rotterdam: met de auto doet men er 40 min in de file over, met het O

Geplaatst door: Nico Zonne op

De regering kan e.e.a. alleen laten doorgaan als er voldoende alternatieven zijn zoals gratis en voldoende en goed openbaar vervoer dat overal en op ieder tijdstip rijdt.

Geplaatst door: karel op

Juist door het feit dat de agelopen vele tientallen jaren voor bijna honderd procent is ingezet op een modaliteit; de auto (autorijden is een mooie hobby) is men de trein en het schip bijna vergeten. Dommer kun je niet zijn en wanneer wel een nieuwe spoorlijn aangelegd wordt, mag de lijn er eigenlijk niet zijn; zeer veel tunnels en geluidschermen. Waardoor zo’n trajekt in dit volgebouwde land miljarden duurder wordt! Met andere woorden, we hebben inmiddels een prachtig goed uitgebouwd wegennet

Geplaatst door: Dirk Helder op

Het besluit tot kilometerbeprijzing moet nu genomen worden. Er moet voortvarend aan een spoedige en zorgvuldige invoering van beprijzing worden gewerkt, waarbij de baten direct in extra infrastructuur worden geïnvesteerd. Dit levert de meeste welvaartwinst en de beste doorstroming op. Eindelijk betaald rijden in plaats van betaald stilstaan.

Ondertussen moet het kabinet inzetten op doelgroepstroken voor het zware vervoer, verbetering van openbaarvervoer voorzieningen en afzien van platte belas

Geplaatst door: Arjen Boukema – KNV op

Men blijft als regering om de hete brij heendraaien – km heffing verandert niets aan het probleem – en levert de regering alleen geld op om het tekort aantevullen.

Wanneer men nu eindelijk eens overgaat om 24uur openbaar vervoer tegen lage kosten en hoge rijtijdenfrequentie zullen meer mensen hiervan gebruik maken- dus minder eigen vervoer. Want nu met openbaar vervoer is hopen dat men de bus nog haalt – want die rijdt in industriegebieden 1x per uur soms? Daarnaast blijft het gegeven dat nu e

Geplaatst door: Ron de Geus op

Een ieder die denkt dat door invoering van rekeningrijden het fileprobleem wordt opgelost is niet van deze wereld. Men zal het gewoon betalen en ervaren als de zoveelste belastingverhoging, waarbij men dan alleen betaald in de file staat.

Alleen meer en bredere wegen zal tot resultaat leiden en de economie bevorderen. Alle milieu eisen kunnen op termijn wel worden opgelost. Nederland moet weer niet roomser zijn dan de Paus. Procedures voor aanleg wegen moeten drastisch worden vereenvoudigd waa

Geplaatst door: John Oprel op

met het geld worden wegen aangelegd, is leuk maar je blijft achter de feiten aan lopen.

Ze moeten nu de wegen verbreden zodat iedereen in 2010 file vrij kan rijden dan ben ik ervan overtuigd dat mensen bereid zijn hier voor te betalen.

maar niet eerst betalen, en met dat geld het wegennet verbeteren (blijf je achter de feiten aanlopen) regeren is vooruit zien toch?

Geplaatst door: fred op
Security: Rederijen bang voor 100 procent scannen containers | NT

Security: Rederijen bang voor 100 procent scannen containers

Elke container die naar de Verenigde Staten wordt verscheept, moet in de buitenlandse vertrekhaven eerst worden gescand. Dat staat in de ontwerpwet ‘Sail Only if Scanned Act’ (SOS wet), die naar verwachting deze week wordt besproken in de commissie binnenlandse veiligheid van het Amerikaanse congres.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Niet alleen de files maar zeker ook de weekendkilometers kunnen op deze manier worden geprijst; al ben ik leaserijder verwacht ik dan toch wel dat de overheid ook de leaserijders hierbij rechtevenredig aanpakt (en dus niet de werkgever dit toestaat te voldoen/vergoeden). Onverwijld moeten dan wel alle inkomsten hieruit ingezet worden ter verbetering van de alternatieven om toch mobiel te blijven. Ik woon op ca 15 km afstand van Rotterdam: met de auto doet men er 40 min in de file over, met het O

Geplaatst door: Nico Zonne op

De regering kan e.e.a. alleen laten doorgaan als er voldoende alternatieven zijn zoals gratis en voldoende en goed openbaar vervoer dat overal en op ieder tijdstip rijdt.

Geplaatst door: karel op

Juist door het feit dat de agelopen vele tientallen jaren voor bijna honderd procent is ingezet op een modaliteit; de auto (autorijden is een mooie hobby) is men de trein en het schip bijna vergeten. Dommer kun je niet zijn en wanneer wel een nieuwe spoorlijn aangelegd wordt, mag de lijn er eigenlijk niet zijn; zeer veel tunnels en geluidschermen. Waardoor zo’n trajekt in dit volgebouwde land miljarden duurder wordt! Met andere woorden, we hebben inmiddels een prachtig goed uitgebouwd wegennet

Geplaatst door: Dirk Helder op

Het besluit tot kilometerbeprijzing moet nu genomen worden. Er moet voortvarend aan een spoedige en zorgvuldige invoering van beprijzing worden gewerkt, waarbij de baten direct in extra infrastructuur worden geïnvesteerd. Dit levert de meeste welvaartwinst en de beste doorstroming op. Eindelijk betaald rijden in plaats van betaald stilstaan.

Ondertussen moet het kabinet inzetten op doelgroepstroken voor het zware vervoer, verbetering van openbaarvervoer voorzieningen en afzien van platte belas

Geplaatst door: Arjen Boukema – KNV op

Men blijft als regering om de hete brij heendraaien – km heffing verandert niets aan het probleem – en levert de regering alleen geld op om het tekort aantevullen.

Wanneer men nu eindelijk eens overgaat om 24uur openbaar vervoer tegen lage kosten en hoge rijtijdenfrequentie zullen meer mensen hiervan gebruik maken- dus minder eigen vervoer. Want nu met openbaar vervoer is hopen dat men de bus nog haalt – want die rijdt in industriegebieden 1x per uur soms? Daarnaast blijft het gegeven dat nu e

Geplaatst door: Ron de Geus op

Een ieder die denkt dat door invoering van rekeningrijden het fileprobleem wordt opgelost is niet van deze wereld. Men zal het gewoon betalen en ervaren als de zoveelste belastingverhoging, waarbij men dan alleen betaald in de file staat.

Alleen meer en bredere wegen zal tot resultaat leiden en de economie bevorderen. Alle milieu eisen kunnen op termijn wel worden opgelost. Nederland moet weer niet roomser zijn dan de Paus. Procedures voor aanleg wegen moeten drastisch worden vereenvoudigd waa

Geplaatst door: John Oprel op

met het geld worden wegen aangelegd, is leuk maar je blijft achter de feiten aan lopen.

Ze moeten nu de wegen verbreden zodat iedereen in 2010 file vrij kan rijden dan ben ik ervan overtuigd dat mensen bereid zijn hier voor te betalen.

maar niet eerst betalen, en met dat geld het wegennet verbeteren (blijf je achter de feiten aanlopen) regeren is vooruit zien toch?

Geplaatst door: fred op