Reden voor de verhuizing is de ‘strategisch gunstige ligging van de luchthaven in de driehoek Amsterdam, Frankfurt en Parijs, stelt Rhenus, dat in de Benelux behoort tot een van de marktleider in de luchtvrachtexpeditie.

In de nieuwe vestiging op Luik Airport zal Rhenus zich niet beperken tot de uitbouw van de luchtvrachtexpeditie maar ook ‘multimodale oplossingen’ aanbieden.

Luik Airport was vorig jaar goed voor 900.000 ton aan luchtvracht en is met Leipzig Airport de snelst groeiende vrachtdraaischijf van Europa. Onder meer Qatar Airways, AirBridgeCargo en Ethiopian Airlines gebruiken Luik als Europese hub voor vrachtvluchten. Daarnaast heeft FedEx via dochterbedrijf TNT er zijn expreshub voor de EU

Railverbindingen

Behalve veel internationale luchtvrachtverbindingen noemt Rhenus een groot voordeel dat Luik Airport via spoor- en waterverbindingen multimodale logistieke oplossingen aanbiedt aan de verladers, aldus directeur Frank Roderkerk van Rhenus Air & Ocean Noord-Europa. Hij wijst daarbij op de railverbindingen naar China. Ook kan het bedrijf opslag aanbieden in de buurt via het eigen dc in het Limburgse Genk, zegt hij.